Studiul empatiei la preadolescenți
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
771 39
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-12 14:29
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.9.07-053.6 (2)
Psihologie (3385)
SM ISO690:2012
PÎSLARI, Stela. Studiul empatiei la preadolescenți. In: Univers Pedagogic, 2017, nr. 2(54), pp. 95-102. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 2(54) / 2017 / ISSN 1811-5470

Studiul empatiei la preadolescenți
CZU: 159.9.07-053.6

Pag. 95-102

Pîslari Stela
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 22 august 2017


Rezumat

Articolul abordează o problemă semnificativă a psihologiei, și anume empatia la preadolescenți. Articolul cuprinde studiul empatiei la preadolescenți în dependență de gen, vârstă și mediul social. Concluzionând, am stabilit că un număr mic de preadolescenți (6,29%) prezintă nivel ridicat al tendințelor empatice. În ceea ce privește genul, nivel ridicat de tendințe empatice este caracteristic atât băițelor, cât și fetelor. Preadolescenții din internat manifestă un nivel ridicat al tendințelor empatice în număr mai mare comparativ cu preadolescenții din familii complete și preadolescenții din familii incomplete.

The article presents an actual theme for modern psychology – empathy at preadolescents. The article describes the results of experimental research of empathy at preadolescents of different age, sex and from different social environments. As results we establish that a few preadolescents (6,29%) presents high level of empathy. Also we can mention that there is no difference in empathy between sexes. The high level of empathy is more characteristic for preadolescents from boarding school then preadolescents from other environments.

Cuvinte-cheie
empatie, vârsta preadolescentă, gen, mediu social,

tendințe empatice