Valențele formative ale abordării integrate a curriculumului în Educația timpurie
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1200 66
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-04 20:17
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.2.016.046 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (1985)
SM ISO690:2012
DUMINICĂ, Stella, DASCAL, Angela. Valențele formative ale abordării integrate a curriculumului în Educația timpurie. In: Univers Pedagogic, 2017, nr. 2(54), pp. 20-28. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 2(54) / 2017 / ISSN 1811-5470

Valențele formative ale abordării integrate a curriculumului în Educația timpurie
CZU: 373.2.016.046

Pag. 20-28

Duminică Stella, Dascal Angela
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
Disponibil în IBN: 21 august 2017


Rezumat

În prezentul articol se reflectă abordarea integrată a curriculumului în educație timpurie. Conceptul de curriculum integrat se referă la o anumită modalitate de proiectare, organizare și desfășurare a procesului educațional care produce o interelaționare a ariilor curriculare pe domenii de cunoaștere, astfel încât vine în satisfacerea nevoilor de dezvoltare ale copiilor și ajută la crearea de conexiuni între ceea ce învață copii și experiențele lor prezente și trecute. În acest sens, vă propunem în continuare un model de integrare curriculară ramificată pentru a demonstra congruența domeniilor de cunoaștere cu domeniile de dezvoltare.

Dans l’éducation précoce l’intégration curriculaire a été un défi, mais aujourd’hui chaque enseignants conceptent et réalisent des activités intégrés avec une approche complexe de contenu, réalisant que tous les enfants devraient apprendre et grandir d’une manière intégrée. Le terme de curriculum intégré ou d’apprentissage intégré fait référence à une certaine façon de concevoir, d’organiser et de conduite du processus éducatif qui produit un interrelation des domaines pédagogiques sur les domaines de connaissances, pour qu’elle réponde aux besoins des enfants (en termes de physique, socio-affectif et cognitif), et contribue à créer les liens entre ce qu’ils apprennent des enfants et leurs expériences passées et présentes. Les auteurs tentent de mettre en évidence les caractéristiques déterminantes et les niveaux de programme préscolaire intégré. A cette fin a été élaboré un guide méthodologique pour les enseignants qui aborde le problème de la conception des activités parascolaires dans l’institution.

Cuvinte-cheie
curriculum integrat, domenii de dezvoltare, activitate integrată, interdisciplinaritate, pluridisciplinaritate, transdisciplinaritate,

domenii de cunoaștere, integrarea curriculară ramificată