Inovaţia în educaţie
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
971 45
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-21 14:06
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.1 (709)
Educație (14282)
SM ISO690:2012
CRISTEA, Sorin. Inovaţia în educaţie. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2013, nr. 4(80), pp. 53-56. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 4(80) / 2013 / ISSN 1810-6455

Inovaţia în educaţie
CZU: 371.1

Pag. 53-56

Cristea Sorin
 
Universitatea din Bucureşti
 
 
Disponibil în IBN: 17 august 2017


Rezumat

Inovaţia în educaţie constituie un produs pedagogic superior, realizat în urma unui proces creativ multifazic (pregătirea, incubaţia, înţelegerea, verificarea), care valorifică optim resursele psihologice cognitive şi noncognitive ale educatorilor (profesori, manageri şcolari/universitari, profesoricercetători, specialişti în proiectarea curriculară). Produsele creative de tip inovator sînt superioare prin nivelul ridicat al originalităţii pedagogice, confirmat la scară socială ca model de restructurare. Aceste produse creative inovatoare pot fi proiectate şi realizate la nivel de sistem (reforma educaţiei, cercetarea pedagogică fundamentală) şi de proces (plan de învăţămînt, programe şcolare/universitare etc.), inclusiv în activitatea de proiectare curriculară a lecţiei.

Inovation in education is a pedagogical superior product made from a multiphase creative process (preparation, incubation, insight, verification) which optimally exploit cognitive and noncognitive psychological resources of educators (teachers, school/university managers, researchers, specialists in the curriculum design). Innovative creative products are superior by high level of the pedagogical originality, social confirmed that the restructuring model. These innovative creative products can be designed and implemented at the educational system level (education reform, fundamental pedagogical research) and at the educational process (educational plan, the school/university curricula etc.), including the curricular design of lesson.

Cuvinte-cheie
pedagogical creativity, innovation in education, problematic situation, educational reform,

teaching creative products, creative teaching process, cognitive and noncognitive psychological resources of teacher’s personality, design of the curriculum lessons