Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
971 45 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-21 14:06 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
371.1 (709) |
Educație (14282) |
SM ISO690:2012 CRISTEA, Sorin. Inovaţia în educaţie. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2013, nr. 4(80), pp. 53-56. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 4(80) / 2013 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 371.1 | ||||||
Pag. 53-56 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Inovaţia în educaţie constituie un produs pedagogic superior, realizat în urma unui proces creativ multifazic (pregătirea, incubaţia, înţelegerea, verificarea), care valorifică optim resursele psihologice cognitive şi noncognitive ale educatorilor (profesori, manageri şcolari/universitari, profesoricercetători, specialişti în proiectarea curriculară). Produsele creative de tip inovator sînt superioare prin nivelul ridicat al originalităţii pedagogice, confirmat la scară socială ca model de restructurare. Aceste produse creative inovatoare pot fi proiectate şi realizate la nivel de sistem (reforma educaţiei, cercetarea pedagogică fundamentală) şi de proces (plan de învăţămînt, programe şcolare/universitare etc.), inclusiv în activitatea de proiectare curriculară a lecţiei. |
||||||
Cuvinte-cheie pedagogical creativity, innovation in education, problematic situation, educational reform, teaching creative products, creative teaching process, cognitive and noncognitive psychological resources of teacher’s personality, design of the curriculum lessons |
||||||
|