Îmbunătăţirea continuă a competenţelor profesionale: o abordare netradiţională
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1343 153
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-31 19:09
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.132 (64)
Educație (14269)
SM ISO690:2012
CARTALEANU, Tatiana. Îmbunătăţirea continuă a competenţelor profesionale: o abordare netradiţională. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2013, nr. 5-6(81-82), pp. 34-37. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5-6(81-82) / 2013 / ISSN 1810-6455

Îmbunătăţirea continuă a competenţelor profesionale: o abordare netradiţională
CZU: 371.132

Pag. 34-37

Cartaleanu Tatiana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 11 august 2017


Rezumat

Articolul se referă la problema generalizării experienţei profesionale de către cadrele didactice care elaborează raportul de autoevaluare, în special la capitolul monitorizării procesului de îmbunătăţire a competenţelor profesionale şi construirea sintezei care le valorifică experienţa. Se reperează lacunele recurente ale raportului de autoevaluare, dificultăţile pe care le întîmpină un profesor în generalizarea propriei experienţe şi în construirea unui discurs de factură ştiinţifică/investigaţională. Se recomandă colaborarea profesorilor în cadrul catedrei din instituţia de învăţămînt în care activează, precum şi în cadrul catedrei raionale/municipale. Sînt descrise cîteva modalităţi de desfăşurare a şedinţelor: brainstorming pentru acumularea ideilor, interviu de grup în cadrul catedrei de profil a instituţiei, interviu cu focus-grup în cadrul catedrei raionale/municipale, chestionar, examinarea, împreună cu elevii, a antiproblemei versus problema formulată. Se oferă cîteva teme şi se propun modele de cercetare a lor.

The article concerns the generalisation of professional experience by the teachers who are compiling theirselfassessment report. Special attentionis being paid to the monitoring of the professional competence improvement process and the writing of the synthesis paper that explores the teacher’s experience. Typical recurrent gaps of the self-assessment report are reviewed, as well as the difficulties the teacher encounters when attempting to generalise his or her own experience and to build a scholarly research discourse. We suggest that teachers within school departments engage in collaboration and cooperation. The same advice applies to the wider municipal and regional departments. Ideas are offered for the organisation of discussions: a brainstorming, to help accumulate ideas, a group interview within the school department, a focus group interview within the regional or municipal department, a questionnaire, an examination of the anti-problem vs the formulated research problem (with the participation of students). We also offer several topics and the models to be followed in researching them.

Cuvinte-cheie
Self-assessment report, exploring the experience,

professional competencies, research problem