Educaţia artistică
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
3446 217
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-15 18:25
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.036 (246)
Educație (14269)
SM ISO690:2012
CRISTEA, Sorin. Educaţia artistică. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2014, nr. 1(83), pp. 53-56. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 1(83) / 2014 / ISSN 1810-6455

Educaţia artistică
CZU: 37.036

Pag. 53-56

Cristea Sorin
 
Universitatea din Bucureşti
 
 
Disponibil în IBN: 11 august 2017


Rezumat

Educaţia artistică este componenta cea mai importantă a educaţiei estetice. Are funcţia centrală de formare-dezvoltare a personalităţii educatului (elevului, studentului etc.) prin valorile frumosului artistic. Evoluează istoric în raport de concepţia despre artă afirmată în premodernitate (imitarea frumosului din natură) şi în modernitate şi postmodernitate (reconstrucţia frumosului în forme tot mai diversificate). Definirea şi analiza sa la nivel de concept pedagogic fundamental implică raportarea la următoarele criterii epistemologice: a) valoarea reflectată – frumosul artistic; b) obiectivul general – formarea-dezvoltarea conştiinţei artistice; c) obiectivele specifice: formarea-dezvoltarea conştiinţei artistice teoretice – formarea-dezvoltarea conştiinţei artistice practice; d) conţinuturile particulare, determinate ce cele „şapte arte”, studiate formal (prin diferite discipline de învăţămînt: literatura, muzica, artele plastice) şi mai ales nonformal (prin activităţi extraşcolare); e) metodologia de realizare (generală şi la nivel de didactici particulare pentru unele discipline artistice şcolare: muzică, arte plastice); f) principiile de proiectare şi realizare (ca expresie particulară a normativităţii estetice).

Artistic education is the most important component of aesthetic education. The central educational function is forming and development of personality (of pupils, students etc.) through artistic beauty values. It evolves historically in relation to the concept of art affirmed in the pre-modern period (imitating the beauty of nature) and in the modernity and postmodernity (the reconstruction increasingly diversified forms of beauty). Defining and analysis this fundamental pedagogical concept involves reporting at the following epistemological criteria: a) the reflected value – artistic beauty; b) the general objective – the formation-development of artistic consciousness; c) specific objectives: the formation-development of theoretical and practical artistic consciousness; d) private contents, determined by the „seven arts”, studied formally (through various educational disciplines: literature, music, visual arts) and especially informally (through extracurricular activities); e) methodology of realization (general methodology and particular methodology for some school artistic disciplines: music, plastic arts), f) the principles of planning and implementation (as particular expression of aesthetic normativity).

Cuvinte-cheie
Objectives of artistic education, formation and development of artistic consciousness, artistic disciplines in school, specific contents and methodology of artistic education