Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
3446 217 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-15 18:25 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.036 (246) |
Educație (14269) |
SM ISO690:2012 CRISTEA, Sorin. Educaţia artistică. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2014, nr. 1(83), pp. 53-56. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 1(83) / 2014 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.036 | ||||||
Pag. 53-56 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Educaţia artistică este componenta cea mai importantă a educaţiei estetice. Are funcţia centrală de formare-dezvoltare a personalităţii educatului (elevului, studentului etc.) prin valorile frumosului artistic. Evoluează istoric în raport de concepţia despre artă afirmată în premodernitate (imitarea frumosului din natură) şi în modernitate şi postmodernitate (reconstrucţia frumosului în forme tot mai diversificate). Definirea şi analiza sa la nivel de concept pedagogic fundamental implică raportarea la următoarele criterii epistemologice: a) valoarea reflectată – frumosul artistic; b) obiectivul general – formarea-dezvoltarea conştiinţei artistice; c) obiectivele specifice: formarea-dezvoltarea conştiinţei artistice teoretice – formarea-dezvoltarea conştiinţei artistice practice; d) conţinuturile particulare, determinate ce cele „şapte arte”, studiate formal (prin diferite discipline de învăţămînt: literatura, muzica, artele plastice) şi mai ales nonformal (prin activităţi extraşcolare); e) metodologia de realizare (generală şi la nivel de didactici particulare pentru unele discipline artistice şcolare: muzică, arte plastice); f) principiile de proiectare şi realizare (ca expresie particulară a normativităţii estetice). |
||||||
Cuvinte-cheie Objectives of artistic education, formation and development of artistic consciousness, artistic disciplines in school, specific contents and methodology of artistic education |
||||||
|