Instruirea orientată spre acţiune: concept actual pentru învăţămîntul vocaţional-tehnic
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
703 25
Ultima descărcare din IBN:
2022-03-08 23:33
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
377.1 (99)
Învățământ specializat/de specialitate. Învățământ tehnic, profesional. Școli, institute, colegii profesionale/tehnice. Politehnici. Școli de meserii (272)
SM ISO690:2012
ȚÂȚU, Anatol. Instruirea orientată spre acţiune: concept actual pentru învăţămîntul vocaţional-tehnic. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2014, nr. 1(83), pp. 36-38. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 1(83) / 2014 / ISSN 1810-6455

Instruirea orientată spre acţiune: concept actual pentru învăţămîntul vocaţional-tehnic
CZU: 377.1

Pag. 36-38

Țâțu Anatol
 
Şcoala Profesională nr.6, mun.Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 11 august 2017


Rezumat

În articol se propune o analiză a conceptului de instruire orientată spre acţiune în învăţămîntul vocaţionaltehnic. Acest tip de instruire se realizează în baza cîtorva sarcini tipice profesionale şi se raportează la modelul acţiunii complete. Modelul acţiunii complete cuprinde următoarele faze: informarea, planificarea, luarea deciziei, desfăşurarea, controlul şi evaluarea. Rezultatul scontat este extinderea creativă a procesului de instruire în spaţiul educaţional profesional, modernizarea metodologiei prin lărgirea spectrului de metode şi tehnici utilizate; flexibilizarea procesului de instruire prin mixarea spaţiului de instruire teoretic şi practic.

The article proposes to analyze the action-oriented concept in vocational-technical education. The action-oriented training is conducted on some typical professional tasks and is reported to the complete action model. The complete action model includes following phases: information, planning, decision-making, deployment, monitoring and evaluation. The expected result is the extension of the creative process professional educational training space, upgrading methodology by widening the spectrum of methods and techniques, flexibilization of training process by mixing theoretical and practical space.

Cuvinte-cheie
Action-oriented training, complete action, oriented model, phase’s complete action