Educația sub asediul pseudovalorilor
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
604 8
Ultima descărcare din IBN:
2023-01-15 20:17
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.017 (147)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3844)
SM ISO690:2012
ALBU, Gabriel. Educația sub asediul pseudovalorilor. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2014, nr. 1(83), pp. 2-8. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 1(83) / 2014 / ISSN 1810-6455

Educația sub asediul pseudovalorilor
CZU: 37.017

Pag. 2-8

Albu Gabriel
 
Universitatea Petrol-Gaze Ploieşti din România
 
Disponibil în IBN: 11 august 2017


Rezumat

Articolul oferă o sinteză personalizată vizavi de influenţele nefaste ale kitch-ului, pseudovalorilor în educaţie, dar şi îndemnuri argumentate adresate educatorilor pentru găsirea soluţiilor de stopare a acestui fenomen. Referinţele asupra contextului românesc pot fi uşor extrapolate şi la alte medii, în care lumea cartierului (şi a dominaţiei banului) este asaltată de făţărnicie, minciună, paradă, diversiune, artificial. Kitsch-ul, în viziunea autorului, poate fi asociat nu numai cu arta şi frumosul artistic, dar şi cu morala şi frumuseţea comportamentului. Cultura de mahala şi kitsch-ul sînt fenomene pe cît de prezente, pe atît de periculoase. Un educator, care se respectă şi care îşi respectă elevii, va ţine seama că ei pot fi expuşi în orice moment (şi puternic) la aceste nedorite fenomene. De aceea, va căuta, atît cît ţine de convingerile şi de acţiunile sale, să-i ajute să evite sau să se salveze din acest (posibil) naufragiu cultural şi comportamental.

Article provides an original synthesis related to the kitsch’s negative influences, pseudo-values in education and exhortations to the educators for motivated them to find solutions to stop this phenomenon. References to the Romanian context can be easily extrapolated to other environments, where the world headquarters (and the domination of money) is beset by hypocrisy, lying, parade, diversion, artificial. Kitsch, according to the author, may be associated not only with art and artistic beauty, but beauty of morality and behavior. Slum culture and kitsch phenomena as the present is more dangerous. A teacher who is respected and who respect their students take into account that they may be at any time (and powerful) to these undesirable phenomena. Therefore, we look for as far as beliefs and take actions to help them avoid or save this (possible) cultural and behavioral distress.

Cuvinte-cheie
education, teacher, students,

pseudo-values, slum culture,

kitsch