Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
604 8 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-01-15 20:17 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.017 (147) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3844) |
SM ISO690:2012 ALBU, Gabriel. Educația sub asediul pseudovalorilor. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2014, nr. 1(83), pp. 2-8. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | |||||
Numărul 1(83) / 2014 / ISSN 1810-6455 | |||||
|
|||||
CZU: 37.017 | |||||
Pag. 2-8 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Articolul oferă o sinteză personalizată vizavi de influenţele nefaste ale kitch-ului, pseudovalorilor în educaţie, dar şi îndemnuri argumentate adresate educatorilor pentru găsirea soluţiilor de stopare a acestui fenomen. Referinţele asupra contextului românesc pot fi uşor extrapolate şi la alte medii, în care lumea cartierului (şi a dominaţiei banului) este asaltată de făţărnicie, minciună, paradă, diversiune, artificial. Kitsch-ul, în viziunea autorului, poate fi asociat nu numai cu arta şi frumosul artistic, dar şi cu morala şi frumuseţea comportamentului. Cultura de mahala şi kitsch-ul sînt fenomene pe cît de prezente, pe atît de periculoase. Un educator, care se respectă şi care îşi respectă elevii, va ţine seama că ei pot fi expuşi în orice moment (şi puternic) la aceste nedorite fenomene. De aceea, va căuta, atît cît ţine de convingerile şi de acţiunile sale, să-i ajute să evite sau să se salveze din acest (posibil) naufragiu cultural şi comportamental. |
|||||
Cuvinte-cheie education, teacher, students, pseudo-values, slum culture, kitsch |
|||||
|