Considerații asupra profilului exportatorilor moldoveni de produse agroalimentare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
935 6
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-30 23:59
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
338.439.5:339.564(478) (12)
Producție și servicii în funcție de sectoarele economice (1504)
Comerț exterior. Comerț internațional (385)
SM ISO690:2012
COŞER, Cornel, CIMPOIEŞ, Liliana. Considerații asupra profilului exportatorilor moldoveni de produse agroalimentare. In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2017, nr. 2(45), pp. 83-87. ISSN 1857-0461.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”
Numărul 2(45) / 2017 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687

Considerații asupra profilului exportatorilor moldoveni de produse agroalimentare
CZU: 338.439.5:339.564(478)

Pag. 83-87

Coşer Cornel, Cimpoieş Liliana
 
Universitatea Agrară de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 11 august 2017


Rezumat

Starting from the premise [3] that the assessment of the profile and the competitiveness of the exporters of agri-food products can be done by means of sounding methods and by assessing the group and individualized measures to stimulate the export potential, a complex of tools has been approached in order to understand in a direct, clear and focused mode the constraints of exporters in the Republic of Moldova, their perception of competitiveness and export potential, and how various institutionalized measures (in our case on a project basis) can stimulate the competitiveness of these entities’ external activities. Research results show that exporters of agricultural products tend to approach ”nontraditional” markets but the financial, logistics and domestic institutional barriers impedes these opportunities. At the same time, these entities require a diversification of tools to encourage exports.

Pornind de la premisa [3] că aprecierea profilului și a competitivității exportatorilor de produse agroalimentare poate fi efectuată atât prin intermediul metodelor de sondare, cât și prin evaluarea măsurilor de grup și individualizate de stimulare a potențialului de export, s-a abordat un complex de instrumente pentru a înțelege în modul cel mai direct, clar și focusat care sunt constrângerile exportatorilor din Republica Moldova, care este percepția lor asupra competitivității și a potențialului de export și cum pot diferite măsuri instituționalizate (în cazul nostru, în bază de proiect) să stimuleze competitivitatea activității externe a acestor entități. Rezultatele cercetării arată că exportatorii de produse agroalimentare tind să abordeze piețele „netradiționale”, însă capacitatea lor financiară, logistică, precum și barierele instituționale interne frânează aceste oportunități. În același timp, entitățile date cer o diversificare a instrumentelor de stimulare a exporturilor.

Cuvinte-cheie
export, Potential,

competitivitate, constrângeri, măsuri de stimulare, eșantion