Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
996 122 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-25 09:46 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.0 (7433) |
Educație (14077) |
SM ISO690:2012 CRISTEA, Sorin. Cercetarea pedagogică. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2014, nr. 2(84), pp. 56-60. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | |||||
Numărul 2(84) / 2014 / ISSN 1810-6455 | |||||
|
|||||
CZU: 37.0 | |||||
Pag. 56-60 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Cercetarea pedagogică reprezintă un domeniu de activitate socială, realizată, îndeosebi, în contextul sistemului şi al procesului de învăţămînt. Are ca funcţie generală reglarea-autoreglarea permanentă a activităţilor organizate, planificate, realizate şi dezvoltate în acest context. Constituie o activitate specifică, raportată la cercetarea socială şi ştiinţa pedagogică fundamentală (teoria generală a cercetării pedagogice, alături de teoria generală a educaţiei, teoria generală a instruirii, teoria generală a curriculumului). Analiza sa la nivelul unei realităţi sociale complexe şi al unui termen ştiinţific specific, stabilizat din punct de vedere epistemologic, implică rezolvarea următoarelor probleme: delimitarea cadrului de referinţă; definirea conceptului; identificarea unor modele de cercetare pedagogică; clasificarea tipurilor de cercetare pedagogică; prezentarea unei metodologii de cercetare pedagogică. Ne-am centrat doar asupra primelor trei probleme, întrucît ultimele două sînt analizate pe larg în literatura de specialitate. |
|||||
Cuvinte-cheie The reference framework of pedagogical research, fundamental pedagogical concepts, concept of pedagogical research, fundamental pedagogical sciences, pedagogical research models, fundamental pedagogical research, pedagogy |
|||||
|