Cercetarea pedagogică
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
996 122
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-25 09:46
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.0 (7433)
Educație (14077)
SM ISO690:2012
CRISTEA, Sorin. Cercetarea pedagogică. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2014, nr. 2(84), pp. 56-60. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2(84) / 2014 / ISSN 1810-6455

Cercetarea pedagogică
CZU: 37.0

Pag. 56-60

Cristea Sorin
 
Universitatea din Bucureşti
 
Disponibil în IBN: 10 august 2017


Rezumat

Cercetarea pedagogică reprezintă un domeniu de activitate socială, realizată, îndeosebi, în contextul sistemului şi al procesului de învăţămînt. Are ca funcţie generală reglarea-autoreglarea permanentă a activităţilor organizate, planificate, realizate şi dezvoltate în acest context. Constituie o activitate specifică, raportată la cercetarea socială şi ştiinţa pedagogică fundamentală (teoria generală a cercetării pedagogice, alături de teoria generală a educaţiei, teoria generală a instruirii, teoria generală a curriculumului). Analiza sa la nivelul unei realităţi sociale complexe şi al unui termen ştiinţific specific, stabilizat din punct de vedere epistemologic, implică rezolvarea următoarelor probleme: delimitarea cadrului de referinţă; definirea conceptului; identificarea unor modele de cercetare pedagogică; clasificarea tipurilor de cercetare pedagogică; prezentarea unei metodologii de cercetare pedagogică. Ne-am centrat doar asupra primelor trei probleme, întrucît ultimele două sînt analizate pe larg în literatura de specialitate.

Pedagogical research is an area of social activity realized, especially, in the context of the educational system and process. Its general function is regulation and self-regulation of activities that organized, planned, designed and developed in this context. Is a specific activity, reported to social research and to fundamental pedagogical science (general theory of pedagogical research, along with the general theory of education, the general theory of training, the general theory of curriculum). Its analysis at the level of complex social realities and at the level of specific scientific term, epistemologically stabilized, involves solving the following problems: delimitation of reference framework; definition of the concept; identify a patterns of pedagogical research; classification of types of pedagogical research; presentation of a methodology of pedagogical research. We only focused on the first three issues, since the last two are analyzed extensively in the literature.

Cuvinte-cheie
The reference framework of pedagogical research, fundamental pedagogical concepts, concept of pedagogical research, fundamental pedagogical sciences, pedagogical research models,

fundamental pedagogical research, pedagogy