Dimensiuni metodologice de formare a competenţei de investigare ştiinţifică la elevi
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
731 32
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-01 22:17
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016.046 (259)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3884)
SM ISO690:2012
FRANŢUZAN, Ludmila, ZOTA, Lilia. Dimensiuni metodologice de formare a competenţei de investigare ştiinţifică la elevi. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2014, nr. 2(84), pp. 45-48. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2(84) / 2014 / ISSN 1810-6455

Dimensiuni metodologice de formare a competenţei de investigare ştiinţifică la elevi
CZU: 37.016.046

Pag. 45-48

Franţuzan Ludmila1, Zota Lilia2
 
1 Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei,
2 Liceul Teoretic „Constantin Negruzi”, mun. Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 10 august 2017


Rezumat

Competenţa de investigare ştiinţifică este formată/ dezvoltată la elevi în cadrul orelor de chimie, biologie, fizică etc. Acest fapt are loc prin: observarea celor mai simple fenomene, realizarea de experimente, planificarea de cercetări şi redactarea rapoartelor. În articol se prezintă etapele dezvoltării competenţei de investigare la disciplina Chimia, care are la bază experimentul ca metodă de cercetare şi de învăţare. Experimentul oferă informaţii mai profunde despre obiectele şi fenomenele din natură şi realizează o legătură strînsă între teorie şi practică, favorizînd dezvoltarea capacităţilor intelectuale. Competenţa de investigare ştiinţifică este o condiţie importantă a reuşitei elevilor, contribuind la formarea de personalităţi inovatoare, capabile de a se integra activ în viaţa socială.

The competence of scientific investigation is formes/developes at students within working hours of Chemistry, Biology, Physics etc. The development of this competence takes place successively, starting with the simplest observation, the realization of experiments before the planning investigations and writing report. In this article are presents the development stages of the of scientific investigation competency on the chemistry discipline example. The discipline of Chemistry has at base experiment as a the investigative method and as learning method. The experiment offers deeper information about processes and phenomena in nature and achieves a close connection between theory and practice, contribute to development of intellectual capacities. The scientific investigation competence, analyzed in this article, is an important condition of success for students that contribute to the formation of innovative personalities, capable to integrates actively in social life.

Cuvinte-cheie
competence, scientific investigation, Chemistry,

didactic functions of scientific experiments