Modelul pedagogic de formare a culturii manageriale în cadrul instituţiilor preşcolare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
849 31
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-02 19:20
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.211.24 (40)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (1985)
SM ISO690:2012
PELEVANIUC, Ludmila. Modelul pedagogic de formare a culturii manageriale în cadrul instituţiilor preşcolare. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2014, nr. 2(84), pp. 18-22. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2(84) / 2014 / ISSN 1810-6455

Modelul pedagogic de formare a culturii manageriale în cadrul instituţiilor preşcolare
CZU: 373.211.24

Pag. 18-22

Pelevaniuc Ludmila
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
Disponibil în IBN: 10 august 2017


Rezumat

Cultura managerială este considerată, din ce în ce mai mult, unul dintre factorii cu o influenţă determinantă asupra performanţelor instituţiei. O cultură organizațională de succes poate fi obținută doar dacă managerii au la dispoziţie o concepţie teoretico-aplicativă. În prezentul articol este redat modelul pedagogic de formare a culturii manageriale, analizat şi realizat pe cale experimentală cu cadrele de coducere din instituţiile preşcolare. În baza acestui model, a fost elaborat, implementat şi validat în practica educaţională curriculumul la modulul Cultura managerială, destinat managerilor, masteranzilor. De asemenea, în articol este prezentat conţinutul activităţilor de dezvoltare a unei culturi organizaţionale orientate spre calitate, accentuat rolul strategiilor manageriale şi al stilului abordat, analizate şi descrise legile şi valorile culturii manageriale.

Managerial culture is considered to be an important factor that influences the performance of institution. Its practical realizing can be successful if managers know and provide a theoretical and applied concept. In this article is presented a pedagogical training model of managerial culture which was analyzed and implemented experimentally by managerial staff in pre-school institutions. Based on this model was elaborated, realized and validated in educational practice the curriculum on Managerial Culture Module for managers, master students. Also, the contents of activities involving the development of a quality-oriented organizational culture, the role of management strategies and style to the culture of the institution there were presented. There were analyzed and described laws and values of the managerial culture.

Cuvinte-cheie
culture, managerial culture, manager, organizational behaviour, managerial style, institution, strategy, mission