Unele repere metodologice privind cercetarea psihopedagogică a familiei
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
816 40
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-05 15:27
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3+37.018.262 (4)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3885)
SM ISO690:2012
CUZNEŢOV, Larisa. Unele repere metodologice privind cercetarea psihopedagogică a familiei. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2014, nr. 2(84), pp. 13-17. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2(84) / 2014 / ISSN 1810-6455

Unele repere metodologice privind cercetarea psihopedagogică a familiei
CZU: 37.015.3+37.018.262

Pag. 13-17

Cuzneţov Larisa
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 10 august 2017


Rezumat

Studiul are un caracter teoretic şi reflectă unele repere metodologice cu privire la cercetarea psihopedagogică a familiei. În articol sînt abordate condiţiile, particularităţile cercetării psihopedagogice a familiei, se analizează conţinutul şi logica acesteia. La fel, se detaliază funcţiile, traseul posibil de cercetare, specificîndu-se aspectele metodologice. Sînt descrise metodele cercetării psihopedagogice a familiei, se analizează strategia aplicării lor în funcţie de problemă, scop, obiective şi ipotezele de lucru. Sînt elucidate cele mai dificile şi actuale probleme cu care se confruntă familia, care ar trebui investigate. Studiul conține argumente în favoarea conştientizării esenţei şi a funcţionalităţii cercetării şi reprezintă un mic ghid de orientare în specificul investigării familiei din perspectivă psihopedagogică.

The study has a theoretical character which reflects some methodological highlights concerning to psycho-pedagogical family research. The article reflects conditions, psycho-pedagogical peculiarities of family research and analyzes detailed its content and logic. It also addresses functions, possible research path and specifies its methodology. There are described psycho-pedagogical family research methods, it is analyzed the possibility of applying a strategy in dependency of problem, intention, objective and work hypotheses. There are shown the most often and difficult problems which families deal with and which have to be investigated. This study provides the essence awareness of research functionality and represents a orientational mini guide in the family investigation specific from a psycho-pedagogical perspective.

Cuvinte-cheie
family, research project, scientific observation, case study, modeling,

psycho-pedagogical family research, methodological highlights, functions and characteristics of family research