Cercetările acţionale – o oportunitate pentru a face faţă noilor provocări în educaţie
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
916 22
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-23 19:21
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.01 (4225)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3882)
SM ISO690:2012
SCLIFOS, Lia. Cercetările acţionale – o oportunitate pentru a face faţă noilor provocări în educaţie. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2014, nr. 2(84), pp. 8-12. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2(84) / 2014 / ISSN 1810-6455

Cercetările acţionale – o oportunitate pentru a face faţă noilor provocări în educaţie
CZU: 37.01

Pag. 8-12

Sclifos Lia
 
Centrul pentru Educaţie Antreprenorială si Asistenţă în Afaceri
 
 
Disponibil în IBN: 10 august 2017


Rezumat

Şcoala, comunitatea se pot implica într-un proces de cercetare valoros pentru societate. Sinteza practicii educaţionale de succes pune în evidenţă faptul că există suficient spaţiu pentru lansarea diverselor iniţiative la nivel local. Cercetarea acţională are drept scop să identifice probleme, dificultăţi şi să asiste actorii implicaţi în depăşirea lor. Relevanța investigației acționale este garantată, deoarece accentul fiecărui proiect de cercetare este determinat de persoanele implicate, care sînt, de asemenea, consumatorii primari a rezultatelor. Procesul de cercetare presupune o reflecție serioasă asupra activității profesionale, contribuie la evitarea repetării greșelilor, la valorificarea experiențelor noi, la dezvoltarea abilităților de documentare a propriei experiențe și, în acest fel, la formarea unui practician reflectiv, cu o cultură profesională aparte. În perspectivă, instituțiile se pot transforma în “comunități de învăţare” și realiza investigații acționale în diferite domenii de interes, asigurînd dezvoltarea profesională, crearea unei culturi profesionale la nivel de instituție și, în final, promovarea reformelor.

The school, the community can be involved in a valuable researching process in a society. The synthesis of the successful educational practice reveals that there is enough space to launch various initiatives at the local level. An action research aims to identify the problems, difficulties and assist stakeholders in overcoming them. The relevance of actionable investigation is warranted because the focus of each research project is led by involved persons who are also primary consumers of the results. The research process involves a serious reflection on the professional activity, avoidsrepeating the mistakes, cntributes to valuing new experiences, develops skills to document own experiences, and, in thisway, contributes to the formation of a reflective practitioner with a particular professional culture. In perspective, institutions can turn into “learning communities” and can do action researches in various fields of interest, ensuring professional development, the creation of a professional culture at the institutional level and, finally, promoting reforms.

Cuvinte-cheie
action research, reflective practitioner, professional culture,

learning communities