Cadrul didactic – un cercetător ştiinţific al activităţii educaţionale personale
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1077 48
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-26 07:41
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.132 (64)
Educație (14306)
SM ISO690:2012
BOTGROS, Ion. Cadrul didactic – un cercetător ştiinţific al activităţii educaţionale personale. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2014, nr. 2(84), pp. 2-4. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2(84) / 2014 / ISSN 1810-6455

Cadrul didactic – un cercetător ştiinţific al activităţii educaţionale personale
CZU: 371.132

Pag. 2-4

Botgros Ion
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 10 august 2017


Rezumat

În acest articol se analizează valoarea profesională a cadrului didactic ca cercetător ştiinţific al activităţilor instructiv-educative personale. Profesorul este un autentic cercetător al demersurilor didactice, care identifică dificultăţile educaţionale apărute, propune modalităţi de depăşire a acestora şi implementează propriile inovaţii la nivelul clasei de elevi. Se menţionează importanţa competenţei de investigare, care contribuie la elaborarea unor soluţii optime pentru problemele pe care le scoate la iveală procesul educaţional, în conformitate cu exigenţele personale ale profesorului şi elevului. Succesul profesional al cadrului didactic presupune o cercetare pedagogică critică, orientată în sensul eficientizării procesului educaţional.

This article examines the professional value of a teacher as a scientific researcher of his own teaching activities. The teacher is a true student of the teaching process that identifies educational difficulties which arise, proposes ways to overcome and implement his own innovations in the classroom. It mentions the importance of investigative competence that contributes to the development of optimal solutions on problems educational process unearth and the issues come under the personal requirements of the teacher and the student. Teacher’s professional success requires a critical pedagogical research, oriented in the efficiency of educational process.

Cuvinte-cheie
teacher performance, investigative competence, personal development, metacognition