Curriculum centrat pe competenţe: orientări de optimizare/dezvoltare continuă
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
963 123
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-15 14:41
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.011.33 (20)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3882)
SM ISO690:2012
GUŢU, Vladimir. Curriculum centrat pe competenţe: orientări de optimizare/dezvoltare continuă. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2014, nr. 3(85), pp. 6-10. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 3(85) / 2014 / ISSN 1810-6455

Curriculum centrat pe competenţe: orientări de optimizare/dezvoltare continuă
CZU: 37.011.33

Pag. 6-10

Guţu Vladimir
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 10 august 2017


Rezumat

Articolul este dedicat problemei optimizării/dezvoltării curriculumului educațional actual. Accentul este pus pe trei aspecte: factorii determinanţi ai dezvoltării/optimizării curriculare; conceptul dezvoltării/optimizării curriculare în contextul proiectării, implementării şi monitorizării curriculumului; orientări de optimizare/dezvoltare curriculară cu referire la Planul-cadru de învăţămînt, curricula pe discipline, manualele şcolare. Se argumentează o nouă abordare a competenţelor în structura curriculumului educaţional.

The article is centered on the issue of actual curriculum development. The main idea focuses on three aspects: key factors of curricular development/optimization; the concept of curricular development/optimization in the context of design, implementation and monitoring of the curriculum; orientations of curricular development/optimization referring to the curriculum framework, discipline-based curriculum and school textbooks. Also in this article is argued a new approach of the competencies in the structure of the educational curriculum.

Cuvinte-cheie
educational curriculum, curriculum paradigm, curriculum design, transversal competencies, specific competencies, finalities, research, Implementation,

curriculum development/optimization, keycompetencies, curriculum products