Învăţămîntul – un sistem autogen?
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
640 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-04 14:47
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.13 (429)
Educație (14324)
SM ISO690:2012
CARTALEANU, Tatiana. Învăţămîntul – un sistem autogen? In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2014, nr. 3(85), pp. 2-5. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 3(85) / 2014 / ISSN 1810-6455

Învăţămîntul – un sistem autogen?
CZU: 371.13

Pag. 2-5

Cartaleanu Tatiana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 10 august 2017


Rezumat

Articolul promovează ideea că pedagogii nu pot să rămînă indiferenţi faţă de prestația celor care vor veni mîine în faţa elevilor, iar pentru aceasta urmează să se preocupe de creşterea unui schimb profesional. Şi nu doar colectivele didactice, ci şi comunităţile locale sînt responsabile pentru crearea de oportunităţi prin care absolvenţii de succes ai liceelor să opteze pentru pedagogie, dacă sînt capabili pentru a profesa în acest domeniu. Şcoala rămîne singura instituţie care îi permite elevului să cunoască îndeaproape exersarea unei profesiuni, deci e de datoria ei să nu-l dezamăgească, să-i ofere modele demne de urmat, iar comunitatea să sprijine dorinţa unora dintre absolvenţi de a reveni în învățămînt. Cercetările arată că nu există o diferenţă tranşantă între motivaţia pentru cariera de pedagog în diferite ţări, că motivaţia intrinsecă o întrece pe cea extrinsecă. Ceea ce trebuie să se realizeze în instituţiile de învăţămînt şi în centrele de orientare profesională este sprijinirea copiilor care vor să opteze pentru domeniul pedagogic încă de pe băncile şcolii, oferindu-le posibilitatea de a-şi testa aptitudinile şi înclinaţiile, prin activităţi de simulare şi de voluntariat.

The article promotes the idea that the teachers must not remain indifferent to the issue of who is going to replace them, one day, and therefore they ought to proceed to raising the next generation of teachers. Not only the teachers, but also the local communities are responsible for the creation of opportunities through which the best high-school graduates would opt for studies in Education, should there be no crucial impediment. The school remains, to this date, the only institution that allows the students to examine closely the ins and outs of a profession – that of teaching. It is therefore the school’s duty not to disappoint the students, but instead to offer them role models worthy of emulation. The community, in turn, must support those willing to teach. Research has shown that there is no particular difference between the motivation driving young people to teaching in different countries: internal reasons tend to surpass the external ones. Schools, colleges, and career centres ought to support the children who intend to opt for a profession in Education, and such support needs to be offered long before the graduation year begins to loom. These students should be offered the opportunity to test their aptitudes and inclinations through simulation and volunteering activities.

Cuvinte-cheie
vocational guidance, Teaching career, intrinsic motivation, extrinsic motivation, skills