Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
640 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-04 14:47 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
371.13 (429) |
Educație (14324) |
SM ISO690:2012 CARTALEANU, Tatiana. Învăţămîntul – un sistem autogen? In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2014, nr. 3(85), pp. 2-5. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 3(85) / 2014 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 371.13 | ||||||
Pag. 2-5 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul promovează ideea că pedagogii nu pot să rămînă indiferenţi faţă de prestația celor care vor veni mîine în faţa elevilor, iar pentru aceasta urmează să se preocupe de creşterea unui schimb profesional. Şi nu doar colectivele didactice, ci şi comunităţile locale sînt responsabile pentru crearea de oportunităţi prin care absolvenţii de succes ai liceelor să opteze pentru pedagogie, dacă sînt capabili pentru a profesa în acest domeniu. Şcoala rămîne singura instituţie care îi permite elevului să cunoască îndeaproape exersarea unei profesiuni, deci e de datoria ei să nu-l dezamăgească, să-i ofere modele demne de urmat, iar comunitatea să sprijine dorinţa unora dintre absolvenţi de a reveni în învățămînt. Cercetările arată că nu există o diferenţă tranşantă între motivaţia pentru cariera de pedagog în diferite ţări, că motivaţia intrinsecă o întrece pe cea extrinsecă. Ceea ce trebuie să se realizeze în instituţiile de învăţămînt şi în centrele de orientare profesională este sprijinirea copiilor care vor să opteze pentru domeniul pedagogic încă de pe băncile şcolii, oferindu-le posibilitatea de a-şi testa aptitudinile şi înclinaţiile, prin activităţi de simulare şi de voluntariat. |
||||||
Cuvinte-cheie vocational guidance, Teaching career, intrinsic motivation, extrinsic motivation, skills |
||||||
|