Competenţa de comunicare în limbi străine
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
872 54
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-13 15:34
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.13:81'243 (2)
Educație (14306)
Lingvistică. Limbi (5052)
SM ISO690:2012
CRISTEA, Sorin. Competenţa de comunicare în limbi străine. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2014, nr. 4(86), pp. 51-56. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 4(86) / 2014 / ISSN 1810-6455

Competenţa de comunicare în limbi străine
CZU: 371.13:81'243

Pag. 51-56

Cristea Sorin
 
Universitatea din Bucureşti
 
 
Disponibil în IBN: 9 august 2017


Rezumat

Competenţa de comunicare în limbi străine defineşte o capacitate lingvistică, general-umană, abordabilă din perspectivă antropologică, psihologică, pedagogică şi sociologică. Reprezintă un concept pedagogic operaţional definit la nivel de politică europeană a educaţiei. Implică elaborarea unui model pedagogic de formare a profesorilor care stimulează procesul de valorificare a competenţei lingvistice la nivel de competenţă de comunicare în limbi străine, aplicabil în contexte multiple, deschise în plan formal şi nonformal, cultural şi, mai ales, intercultural. Miza pedagogică superioară constă în crearea premiselor favorabile pentru dezvoltarea competenţei de comunicare într-o limbă străină la nivel de competenţă plurilingvă şi pluriculturală necesară în perspectiva evoluţiilor prezente şi viitoare ale societăţii postmoderne, informaţionale, bazată pe cunoaştere.

Communicative competence in a foreign language defines a general human linguistic capacity, approached from the anthropological, psychological, pedagogical and sociological perspective. It is an operational pedagogical concept defined at the European education policy level. It involves developing a pedagogical model of the teacher training that stimulates the valorisation of the linguistic competence at the level of communication skills in foreign languages, applicable in multiple contexts, opened in the formal, non-formal, cultural and especially intercultural plan. The superior pedagogical stake is to create favorable preconditions for developing communicative competence in a foreign language at the level of multilingual and multicultural competence, required in the perspective of present and future developments of postmodern informational society, based on knowledge.

Cuvinte-cheie
Communicative competence in foreign language, communicative paradigm, methodology of training communicative competence in foreign languages,

linguistic competence