Limba interimă
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
719 2
Ultima descărcare din IBN:
2021-10-28 14:38
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:81'243 (28)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3901)
Lingvistică. Limbi (5046)
SM ISO690:2012
TIOSA, Iuliana. Limba interimă. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2014, nr. 4(86), pp. 29-32. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 4(86) / 2014 / ISSN 1810-6455

Limba interimă
CZU: 37.016:81'243

Pag. 29-32

Tiosa Iuliana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 9 august 2017


Rezumat

Articolul relatează despre învăţarea unei limbi străine, proces ce se desfăşoară diferit, în funcţie de circumstanţe sau de persoană. Debutînd cu delimitarea noţiunilorcheie, cercetarea pune accent pe aspectul psiholingvistic în asimilarea limbii străine de către studenţi într-o instituţie specializată. Structura articolului se bazează pe cele 5 principii psiholingvistice privind limba interimă, elaborate de Larry Selinker, ce îndeamnă studenţii spre o învăţare conştientă. Fiecare principiu este analizat şi ilustrat prin exemple, care îi vor ajuta pe cei ce învaţă limba germană să înţeleagă ce înseamnă şi cum se manifestă limba interimă. Ei vor fi mai atenţi la transferul din limba maternă, la strategiile de învăţare şi de comunicare şi vor evita generalizarea superficială. Acest articol tinde să schimbe reflecţia studenţilor asupra limbii străine: să fie mai conştienţi, mai independenţi şi mai motivaţi în învăţarea ei.

The article describes the learning of a foreign language which occurs in different ways, depending on the circumstances or the person. The research begins with the elucidation of the origin of the key-words. This article focuses on the assimilation of the foreign language from the psycholinguistic viewpoint by the students in a specialized institution. The structure of the article is based on the 5 psycholinguistic principles of the scientist Larry Selinker referring to the interlanguage. Each principle is analyzed and illustrated by means of clear examples. The suggested principles induce students to conscientious learning. They will help those engaged with the study of the German language to understand the meaning of interlanguage and to be aware of its stages. They will be more attentive to the transfer from the mother tongue to the transfer that will occur at the lesson, to the strategies of learning and communication and will avoid superficial generalization. This article intends to modify the students’ reflection towards the foreign language: that is to be more conscientious, more independent and more motivated in learning it.

Cuvinte-cheie
interlanguage,

assimilation of the foreign language, 5 psycholinguistic principles, strategies of learning, superficial generalization