Teachers’ Professional Identity: Challenges and Conflicts
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
634 2
Ultima descărcare din IBN:
2020-03-18 14:32
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.136 (76)
Educație (14306)
SM ISO690:2012
WATTAD, HussamSamara. Teachers’ Professional Identity: Challenges and Conflicts. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2014, nr. 4(86), pp. 20-23. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 4(86) / 2014 / ISSN 1810-6455

Teachers’ Professional Identity: Challenges and Conflicts
CZU: 371.136

Pag. 20-23

Wattad HussamSamara
 
Moldova State University
 
 
Disponibil în IBN: 9 august 2017


Rezumat

Identitatea profesională a cadrelor didactice determină semnificativ atitudinea profesorilor faţă de politicile educaţionale şi schimbările din învăţămînt. Patru modele conceptuale contribuie la construirea identităţii profesionale a cadrelor didactice. Recomandările privind natura relaţiei dintre profesori şi factorii de decizie din învăţămînt pot fi oferite în urma unei cercetări-anchetă, care examinează complexitatea actului de învăţare şi poate facilita crearea unei “identităţi profesionale în permanentă schimbare”, o identitate conştientă de necesitatea perfecţionării continue.

Teachers’ professional identity is a complex concept and has important effect on teacher positive or negative attitudes towards educational reforms and educational policy changes. Four patterns of possible conceptual and practical construction contribute of the professional identity. Recommendation regarding the nature of the relationship between teachers and educational policy makers are offered in the context of inquiry dialog, which examines the complexity inherent in teaching and can facilitate the creation of „professional identity in motion” – an identity that is aware of its complexities and continues to grow.

Cuvinte-cheie
Educational changes and reforms, inquiry dialogue, professional identity in teaching, teacher educators