Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1140 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-05-31 18:45 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.014.5 (102) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3885) |
SM ISO690:2012 VIVDICI (ŢÎBULEAC), Ana. Paradigma calităţii educaţiei din perspectiva autonomiei financiare şcolare. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2014, nr. 5-6(87-88), pp. 69-72. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 5-6(87-88) / 2014 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.014.5 | ||||||
Pag. 69-72 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Autogestiunea financiară a instituţiilor de învăţămînt lărgeşte spectrul posibilităţilor şi oportunităţilor de dezvoltare a comunităţii şcolare, dar nu asigură, de sine statător, decît cheltuielile pentru infrastructură. Se impun acţiuni sistemice care să implice redimensionarea conţinutului procesului educaţional, cît şi formarea, stimularea şi dezvoltarea resurselor umane, ca parte indisolubilă a procesului instructiv-educativ. Pentru efecte de durată medie şi pe termen lung, este nevoie de: abilitarea instituţiilor publice cu competenţă de decizie în repartizarea alocaţiilor pe articole de cheltuieli şi augmentarea sumei pentru remunerarea muncii cadrelor didactice; elaborarea unui cadru legislativ care să reevalueze programele de formare continuă încît să măsoare impactul acestora asupra predării la clasă, iar furnizorii să fie certificaţi în formarea adulţilor ca practicieni; elaborarea unei strategii naţionale care să asigure coerenţă între curriculum-manual-realităţi-nevoi de cunoaştere-competenţe şi cerinţele pieţei muncii. |
||||||
Cuvinte-cheie Financial self-management, teaching norm, Quality, inclusive education, relevance |
||||||
|