Strategii de reducere a stresului ocupaţional al profesorilor şcolari
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
968 129
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-16 19:49
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.12.015.3 (2)
Educație (14269)
SM ISO690:2012
ŞOVA, Tatiana. Strategii de reducere a stresului ocupaţional al profesorilor şcolari. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2014, nr. 5-6(87-88), pp. 66-69. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5-6(87-88) / 2014 / ISSN 1810-6455

Strategii de reducere a stresului ocupaţional al profesorilor şcolari
CZU: 371.12.015.3

Pag. 66-69

Şova Tatiana
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 9 august 2017


Rezumat

Articolul include experienţe metodologice privind strategiile diminuării stresului ocupaţional al cadrelor didactice, orientate atît spre reducerea efectelor distructive ale distresului la debutul carierei, cît şi spre valorificarea optimă a eustresului cu puternică forţă motivaţională pentru dezvoltarea profesională. Din punct de vedere praxiologic, coping-ul centrat pe problemă şi coping-ul centrat pe emoţie sînt considerate modalităţi eficiente de confruntare cu o situaţie stresantă, valabile şi pentru cadrele didactice debutante.

This article includes methodological experiences on strategies reduce occupational stress of teachers, directed both to reduce the destructive effects of distress at the onset of his career, and at the best use of eustress with strong motivational force for professional development. Praxiological speaking, problem focused coping and emotion-focused coping are considered effective ways of confrontation with a stressful situation, valid for novice teachers.

Cuvinte-cheie
stress,

occupational stress of teachers, occupational stress management strategies, conduct stress adaptation