Director, manager, lider…
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1061 41
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-24 21:44
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.07:005 (149)
Aspecte de management al instituțiilor de învățământ (197)
Management (1889)
SM ISO690:2012
CHICU, Valentina. Director, manager, lider…. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2014, nr. 5-6(87-88), pp. 35-37. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5-6(87-88) / 2014 / ISSN 1810-6455

Director, manager, lider…
CZU: 37.07:005

Pag. 35-37

Chicu Valentina
 
Ministerul Educaţiei şi Tineretului al R. Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 9 august 2017


Rezumat

De calitatea conducerii unităţii de învăţămînt depinde şi calitatea procesului instructiv-educativ, iar managerul şcolar, care trebuie să ia tot mai multe decizii la nivel local, întîmpină dificultăţi. Pentru a face faţă acestor provocări, este nevoie de o schimbare de paradigmă. Abordarea propusă este bazată pe următoarele elemente: reingineria structurii funcţionale a organizaţiei şcolare, prin remodelarea ierarhiilor, a rolurilor şi responsabilităţilor existente; dezvoltarea organizaţiei care învaţă, ceea ce asigură creşterea ei; leadership-ul împărtăşit, care presupune împuternicire şi, totodată, responsabilitate în luarea deciziilor pentru fiecare membru al echipei.

As the school management quality directly determines quality of education provided, and as more decision-making occurs at school level, the school Principal role becomes more difficult to cope with. The challenges require a paradigm shift. The below presented approach is based the following elements: reengineering school functional structure by refactoring hierarchies, roles and responsibilities, developing a learning organization which drives development, and sharing leadership which launches empowerment and decision-making liability of each team member.

Cuvinte-cheie
School management, quality management, learning organization,

functional structure of the school, sharing leadership