Management strategic în educație
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
879 61
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-06 13:54
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.01+005.21 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3883)
Agenți manageriali. Mecanisme. Măsuri (100)
SM ISO690:2012
CRISTEA, Sorin. Management strategic în educație. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2015, nr. 1(89), pp. 51-56. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 1(89) / 2015 / ISSN 1810-6455

Management strategic în educație
CZU: 37.01+005.21

Pag. 51-56

Cristea Sorin
 
Universitatea din Bucureşti
 
 
Disponibil în IBN: 9 august 2017


Rezumat

Studiul nostru abordează problematica managementului strategic din perspectivă pedagogică. Pedagogia reconstruiește conceptul respectiv prin raționamente analogice. La nivel de management strategic al educației, valorifică semnificațiile economice în raport de conceptele pedagogice fundamentale (educație, instruire, curriculum; funcție și structură de baza a educației, finalitățile educației). Astfel, devine posibilă interpretarea managementului strategic ca management al calității în educație. Această abordare valorifică, în mod special, dimensiunea teleologică și axiologica a scopurilor generale ale educației, finalități macrostructurale care definesc direcțiile strategice de dezvoltare a sistemului și a procesului de învățămînt.

Our study addresses the issue of strategic management of pedagogical perspective. Pedagogy reconstructs this concept through analogical reasoning. At the level of strategic management in education, article fructify the economic significance in relation to the fundamental pedagogical concepts (education, training, curriculum, function and structure of education, educational aims). Thus, it becomes possible to interpret strategic management as quality management in education. This approach builds, specifically, teleological and axiological dimension of the general goals in education, the macrostructural finalities that define the strategic development of the system and of the educational process.

Cuvinte-cheie
educational system, strategic management, quality management, human resource management