Abilitate şi competenţă – 11 căi în atingerea excelenţei
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
821 31
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-04 20:55
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.03 (774)
Educație (14210)
SM ISO690:2012
MOGA, Ecaterina. Abilitate şi competenţă – 11 căi în atingerea excelenţei. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2015, nr. 1(89), pp. 23-26. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 1(89) / 2015 / ISSN 1810-6455

Abilitate şi competenţă – 11 căi în atingerea excelenţei
CZU: 37.03

Pag. 23-26

Moga Ecaterina
 
Liceul Teoretic „Elimul Nou“, mun. Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 9 august 2017


Rezumat

Liderii eficienţi trebuie să fie deschişi spre schimbare şi să promoveze succesul profesional – este o cerinţă inerentă concurenţei din ziua de azi, o condiţie care ar asigura calitatea. Pregătirea şi entuziasmul de care dau dovadă aceştia în susţinerea crezului de atingere a excelenţei se va imprima statornic asupra echipei pe care o conduc, o va impulsiona spre autodezvoltare şi autoformare continuă. Conştient de faptul că mentorarea este o componentă a procesului de atingere a excelenţei, un lider nu va ascunde reţeta succesului de colectivul cu care lucrează, ci, dimpotrivă, va fi preocupat ca bunul pe care îl deţine să fie descoperit şi de subalterni. Cele 11 căi în atingerea excelenţei vizează dimensiunea axiologică, ancorată în deontologia profesională, care reclamă, din partea liderului, respectarea principiilor etice, integritate, respect, dedicare, acţiune.

Efficient leaders must be open to change and to promote professional success. This is one of the inherent requirements of today’s competition, a condition which would facilitate the efficiency and high quality. Preparation and enthusiasm proven in support of achieving the excellence credo will be steadfastly printed on the team he leads. The efficient leaders’ office is the professional kitchen for subordinates. Openness to innovation of the leader will motivate subordinates to self-development and permanent self-training. A good leader will not hide the recipe for success by working with staff, but will be concerned that the benefit he owns could be revealed to those he leads, being aware that mentoring is part of the process in achieving excellence. The 11ways aimed in achieving excellence concern the axiological dimension anchored in professional ethics, which requires from the leader ethical principles, integrity, respect, dedication, action.

Cuvinte-cheie
efficiency, excellence, leader, competence, skills, expectations, self-esteem, leadership, self-development