Tehnologii de rezolvare a ecuaţiilor cu parametru
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
750 15
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-23 23:21
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016.046:51 (23)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3882)
Matematică (1639)
SM ISO690:2012
SMÎNTÎNĂ, Aliona. Tehnologii de rezolvare a ecuaţiilor cu parametru. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2015, nr. 2(90), pp. 47-51. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2(90) / 2015 / ISSN 1810-6455

Tehnologii de rezolvare a ecuaţiilor cu parametru
CZU: 37.016.046:51

Pag. 47-51

Smîntînă Aliona
 
Liceul Teoretic „Gheorghe Asachi“, Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 8 august 2017


Rezumat

În articolul de faţă autoarea prezintă cîteva tehnologii de rezolvare a ecuaţiilor cu parametru prevăzute de curriculumul la disciplina Matematica, ciclul liceal. Rezolvarea ecuaţiilor cu parametru integrează cunoştinţe, deprinderi şi capacităţi, contribuind la: dobîndirea de către elevi a cunoştinţelor matematice fundamentale, necesare continuării studiilor şi/sau inserţiei sociale; utilizarea conceptelor matematice, a metodelor, algoritmilor, proprietăţilor, teoremelor învăţare şi exersate în contexte variate de aplicare; folosirea terminologiei şi a notaţiilor specifice matematicii în situaţii reale şi/sau modelate; analiza rezolvării unei probleme, situaţii-problemă; elaborarea strategiilor şi proiectarea activităţilor pentru rezolvarea unor probleme teoretice şi/sau practice etc. O contribuţie aparte în creşterea eficienţei rezolvării acestui tip de ecuaţii o are metoda grafico-analitică, activitatea elevului fiind axată pe problematizare şi investigare.

In this article the author presents several technologies for solving parametric equations provided by curriculum for Mathematics discipline, high school cycle. Solving parametric equations integrates knowledge, skills and abilities, contributing to: acquisition by students of fundamental mathematical knowledge necessary for further learning and/or social insertion; using of mathematical concepts, methods, algorithms, properties, learning and practiced theorems in various contexts of application; using of terminology and mathematics specific notations in real situations and/or shaped; analysis of solving a problem, problem situations; elaboration of strategies and projection of activities to solve theoretical and/or practical issues etc. A special contribution for enhancing the efficiency of solving of this kind of equations has a graphic-analytical method; the student’s activity being focused on problem solving and investigation.

Cuvinte-cheie
mathematics, problems, exercises, parametric equations, solving technologies, analytical and graphical method, skills, theorem, properties