Educația artistico-plastică din perspectivă curriculară
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
853 19
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-11 12:37
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.036:73 (7)
Educație (14220)
Arte plastice (429)
SM ISO690:2012
HUBENCO, Teodora. Educația artistico-plastică din perspectivă curriculară. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2015, nr. 2(90), pp. 10-12. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2(90) / 2015 / ISSN 1810-6455

Educația artistico-plastică din perspectivă curriculară
CZU: 37.036:73

Pag. 10-12

Hubenco Teodora
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 8 august 2017


Rezumat

Articolul abordează problema implementării curriculumului școlar la Educația plastică pentru învățămîntul preuniversitar. Sînt enumerate obiectivele educației artistice, care vizează formarea capacităţii de a percepe, a însuşi şi a folosi adecvat valorile artistice și a celei de a crea valori artistice pe cale emoţional-logică. Realizarea lor va contribui la cultivarea gustului artistic, la dezvoltarea senzorialității estetice, a emoțiilor, sentimentelor și creativității artistice la elevi. De asemenea, se oferă sugestii metodologice și de evaluare în procesul de implementare a conținuturilor curriculare. Profesorul va acorda prioritate metodelor de învățare activparticipative. Prin folosirea cu iscusință a materialelor și a tehnicilor de artă, elevii vor fi învăţaţi să aplice diferite modalităţi de expresie: pictură, grafică, sculptură, artă decorativă, fotografie etc.

This article approaches the problem of developing the school curriculum for Arts Education in pre-university education. There are listed the objectives for arts education which reffer to the formation of capacities of perception, the assimilation and use of artistic values adequately, in addition developing the capacity to create artistic values in a emotional-logical way. The achievement of those objectives will contribute to the cultivation of childrens artistic taste, develop their aesthetic sensory, emotions, feelings and creativity. It also offers methodological suggestions and proposals for evaluation in the process of implementation of the curricula. A special role in forming children’s abilities belongs to the teacher, he/she will give priority to the interactive methods of teaching and active-participation methods of creative learning and will apply various styles of teaching. Through using wisely different types of materials and art techniques, the children will learn to apply various possibilities of expression: painting, graphics, sculpture, photography, decorative art etc.

Cuvinte-cheie
arts education, pre-university education, creativity, abilities,

artistic taste, aesthetic sensory, active-participation methods