Educația anticorupție: concept, terminologie, strategie
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
693 32
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-16 14:51
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.034 (98)
Educație (14076)
SM ISO690:2012
PÂSLARU, Vlad. Educația anticorupție: concept, terminologie, strategie. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2015, nr. 2(90), pp. 2-9. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2(90) / 2015 / ISSN 1810-6455

Educația anticorupție: concept, terminologie, strategie
CZU: 37.034

Pag. 2-9

Pâslaru Vlad
 
Institutul de Filologie al AŞM
 
Disponibil în IBN: 8 august 2017


Rezumat

Corupția, statuează autorul, este un fenomen peren și universal, amploarea și profunzimea sa fiind determinate de structura mentală a societății. Purtătorii și generatorii corupției sînt oamenii: prin urmare, și combaterea/diminuarea acestui flagel uman este, în mare măsură, de competența educației. Orientarea pozitivă a educației constituie principiul fundamental al educației anticorupție. Termenii cuprinși de aceste enunțuri reprezintă și aria semantică a educației anticorupție.

Corruption, as the author asserts, is an ageless and universal phenomenon, its amplitude and profundity being determined by the mental condition of the society. The corruption carriers and generators are people, therefore, the combating/decrease of this human rod is widely of education competence. The positive direction of education represents the fundamental principle of anti-corruption education. The terms included in these utterances also represent the semantic area of anti-corruption education.

Cuvinte-cheie
corruption, phenomenon, education, society,

anti-corruption education