Empowering Teachers. An intervention program for raising the awareness
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
763 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-09 17:49
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.033 (73)
Educație (14191)
SM ISO690:2012
SHALASH, Rania. Empowering Teachers. An intervention program for raising the awareness. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2015, nr. 4(92), pp. 16-21. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 4(92) / 2015 / ISSN 1810-6455

Empowering Teachers. An intervention program for raising the awareness
CZU: 37.033

Pag. 16-21

Shalash Rania
 
Moldova State University
 
 
Disponibil în IBN: 8 august 2017


Rezumat

The main purpose of this article is to present to the audience of teachers in primary schools an intervention program in the field of environment . The program is designed to give teachers theoretical and applied knowledge that they need to become leaders in the field of environment. The program aims to provide a broad and relevant background to the community of teachers so that they can integrate it in the contents that they teach and in order to add the environmental aspect to the issues that the curriculum deals with. In addition to knowledge, the program allows teachers to experience through activities designed to prepare the basis for the environmental action and through dealing with actual environmental action. The program is also intended to change the perceptions of teachers regarding their role and to give them the feeling that they can influence the knowledge, attitudes and behavior of students regarding the subject of the environment. The ultimate goal of the program is to integrate environmental issues into the daily action of the school, that is, not another project, but a way of life that comprehensively accompany the school action in all its areas of action.

Scopul principal al acestui articol este de a prezenta un program de intervenție în domeniul protecţiei mediului. Programul oferă cadrelor didactice repere teoretice și cunoștințe de care au nevoie pentru a eficientiza realizarea educaţiei pentru mediu, pentru a putea integra în conținutul pe care îl predau noi aspecte ce țin de mediu. În plus, programul permite profesorilor să experimenteze prin activități menite să pregătească baza pentru interacţiuni civilizate cu mediul. Acesta este preconizat, de asemenea, pentru a schimba percepțiile profesorilor legate de rolul lor și pentru a le da sentimentul că pot influența cunoștințele, atitudinile și comportamentul elevilor în ceea ce privește subiectul mediului. Scopul final al programului este de a integra aspectele de mediu în acțiunile de zi cu zi ale școlii, care este nu un alt proiect, ci un mod de viață ce însoțeşte cuprinzător acțiunea școlară în toate domeniile.

Cuvinte-cheie
environmental education, environmental literacy, Teaching stuff,

environmental perceptions, environmental programs, environmental action