Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
895 10 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-15 16:46 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
374.7(478) (3) |
Instrucție și educație în afara școlii. Continuarea educației. Educație permanentă (211) |
SM ISO690:2012 SCUTARU-GUŢU, Adela. Centre comunitare de educație a adulților – a fi sau a nu fi în Republica Moldova. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2015, nr. 4(92), pp. 2-6. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 4(92) / 2015 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 374.7(478) | ||||||
Pag. 2-6 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul este o reflecție în cheie pragmatică asupra conceptelor de educație a adulților, de învățare pe tot parcursul vieții (LLL) și a modelelor de centre comunitare de educație a adulților (CEA). Pentru a spori gradul de convingere, autoarea recurge la o măsurare comparată a evoluției educației nonformale în Estonia și Republica Moldova. În ”țara celor o mie de lacuri” evoluția a fost una cît se poate de lentă, cu frămîntări conceptuale și redactări repetate a unor documente de politici, în baza experiențelor practice. Însă și rezultatul după nici un sfert de veac de independență este unul impresionant – calificative dintre cele mai înalte la testări internaționale în domeniul educației formale și o rețea funcțională de instituții de educație a adulților, tinerilor și copiilor. Și nu este vorba doar de dotări tehnologice. În Estonia, țara cu cel mai larg acces la Internet, resursele IT sînt folosite pentru managementul eficient al timpului și efortului – înscrieri, acte, documente – totul poate fi obținut on-line. Predarea-învățarea însă se face pe viu, cu specialiști bine pregătiți în facultăți, competența de bază fiind omenia. Republica Moldova încearcă și la acest capitol să recupereze din lapsusul legislativ și deficiențele instituționale, dar eforturile nu întotdeauna sînt convingătoare: parcă s-ar acționa mai mult pentru a convinge partenerii de dezvoltare, și nu pentru a răspunde unor nevoi reale. Expunerea se vrea un îndemn la acțiune și colaborare pentru dezvoltarea domeniului în țara noastră. |
||||||
Cuvinte-cheie adult education, lifelong learning, non-formal education, models of community Adult Education Centers |
||||||
|