Interogarea multiprocesuală: tehnică eficientă de formare a competenţei de a gîndi logic şi analitic. Studiu de caz
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1098 31
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-11 17:42
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02 (1302)
Probleme generale de didactică și metodică (1190)
SM ISO690:2012
VOLONTIR, Nina. Interogarea multiprocesuală: tehnică eficientă de formare a competenţei de a gîndi logic şi analitic. Studiu de caz. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2015, nr. 3(91), pp. 45-48. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 3(91) / 2015 / ISSN 1810-6455

Interogarea multiprocesuală: tehnică eficientă de formare a competenţei de a gîndi logic şi analitic. Studiu de caz
CZU: 37.02

Pag. 45-48

Volontir Nina
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
Disponibil în IBN: 8 august 2017


Rezumat

În lucrare se prezintă o situaţie de învăţare în cheia Interogării multiprocesuale, tehnică de formulare coerentă a întrebărilor, adaptată de Sanders după taxonomia interogării lui Bloom, cu următoarele tipuri de întrebări: literale, de traducere, interpretative, aplicative, analitice, sintetice, evaluative. Tehnica a fost utilizată la analiza unui film didactic cu tema „Procese gravitaţionale şi impactul acestora asupra mediului”, vizionat de către elevi în cadrul unei lecţii de Geografie Fizică Generală, în clasa a X-a. Pornind de la premisa că a formula o întrebare nu este un act mai uşor decît a răspunde la ea, considerăm că utilizarea tehnicii Interogarea multiprocesuală oferă posibilitatea parcurgerii „pas cu pas” a informaţiei, facilitează formarea competenţei de a formula întrebări şi răspunsuri, de a-şi exprima opinia, de a aprecia critic informaţia, transferîndu-i pe elevi „de la un nivel de gîndire inferior la unul superior”.

The study presents a didactic technique called „Multiple choice question” adopted by Sanders according to Bloom’s questioning taxonomy. This technique suppose asking diverse types of questions (ex. literal, translation, interpretative, applicative, analytic, synthetic and assessment questions). The technique was used to analyze a didactic film about: „Landslide Processes and their Environmental impact” during a lesson in the General Physical Geography (at Xth class). The multiple choice question offers the opportunity to process information „step by step” and contributes to the pupil’s competence achievement of asking and answering questions, of expressing their opinions, of assessing information critically, transferring pupil „from an inferior level of thinking to a superior one”.

Cuvinte-cheie
competency, question, answer, landslide processes,

film