Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1098 31 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-11 17:42 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02 (1302) |
Probleme generale de didactică și metodică (1190) |
SM ISO690:2012 VOLONTIR, Nina. Interogarea multiprocesuală: tehnică eficientă de formare a competenţei de a gîndi logic şi analitic. Studiu de caz. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2015, nr. 3(91), pp. 45-48. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | |||||
Numărul 3(91) / 2015 / ISSN 1810-6455 | |||||
|
|||||
CZU: 37.02 | |||||
Pag. 45-48 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
În lucrare se prezintă o situaţie de învăţare în cheia Interogării multiprocesuale, tehnică de formulare coerentă a întrebărilor, adaptată de Sanders după taxonomia interogării lui Bloom, cu următoarele tipuri de întrebări: literale, de traducere, interpretative, aplicative, analitice, sintetice, evaluative. Tehnica a fost utilizată la analiza unui film didactic cu tema „Procese gravitaţionale şi impactul acestora asupra mediului”, vizionat de către elevi în cadrul unei lecţii de Geografie Fizică Generală, în clasa a X-a. Pornind de la premisa că a formula o întrebare nu este un act mai uşor decît a răspunde la ea, considerăm că utilizarea tehnicii Interogarea multiprocesuală oferă posibilitatea parcurgerii „pas cu pas” a informaţiei, facilitează formarea competenţei de a formula întrebări şi răspunsuri, de a-şi exprima opinia, de a aprecia critic informaţia, transferîndu-i pe elevi „de la un nivel de gîndire inferior la unul superior”. |
|||||
Cuvinte-cheie competency, question, answer, landslide processes, film |
|||||
|