Dezvoltarea curriculară în învăţămîntul profesional-tehnic: lecţiile învăţate în domeniul TIC
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
616 15
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-20 11:04
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
377.016.046:004 (4)
Învățământ specializat/de specialitate. Învățământ tehnic, profesional. Școli, institute, colegii profesionale/tehnice. Politehnici. Școli de meserii (273)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4184)
SM ISO690:2012
GREMALSCHI, Anatol. Dezvoltarea curriculară în învăţămîntul profesional-tehnic: lecţiile învăţate în domeniul TIC. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2015, nr. 3(91), pp. 10-15. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 3(91) / 2015 / ISSN 1810-6455

Dezvoltarea curriculară în învăţămîntul profesional-tehnic: lecţiile învăţate în domeniul TIC
CZU: 377.016.046:004

Pag. 10-15

Gremalschi Anatol
 
Universitatea Tehnică a Moldovei
 
 
Disponibil în IBN: 8 august 2017


Rezumat

În articol sînt identificate problemele şi constrîngerile ce au apărut în procesul elaborării şi implementării curricula bazate pe module pentru învăţămîntul profesionaltehnic secundar şi postsecundar. Fiind formulate în stil de învăţăminte, constatările ce derivă din experienţele de elaborare şi de pilotare pot servi atît pentru iniţierea unor noi cercetări în domeniul taxonomiei competenţelor ce trebuie formate şi dezvoltate în învăţămîntul profesional-tehnic, cît şi pentru conceperea documentelor reglatorii destinate trecerii de la un învăţămînt profesional-tehnic ghidat de ofertele educaţionale, aşa cum este în prezent, la unul ghidat de cererile pieţei muncii.

It identifies problems and constraints that have emerged in the development and implementation of module based curricula for technical vocational secondary and postsecondary education. Findings and lessons derived from the experiences of developing and piloting of the curricula can serve both to initiate new research in the field of taxonomy of competences to be formed and developed in technical vocational education and for the development of regulatory documents for the transition from an vocational and technical education guided by the offers, as now, to one guided by labor market demands.

Cuvinte-cheie
Curricula, regulatory documents,

technical vocational secondary and postsecondary education, taxonomy of competences