Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
733 14 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-05-27 14:37 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016.046 (259) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3901) |
SM ISO690:2012 CRISTEA, Sorin. Curriculumul Național. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2015, nr. 5-6(93-94), pp. 101-104. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 5-6(93-94) / 2015 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.016.046 | ||||||
Pag. 101-104 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Curriculumul Național este elaborat prin decizii strategice angajate la scara întregului sistem și proces de învățămînt. Calitatea sa pedagogică și socială reflectă capacitatea factorilor de politică a educației de valorificare a conceptului de curriculum definit ca paradigmă și ca model de proiectare. Din această perspectivă, Curriculumul Național trebuie să valorifice: axiomatica paradigmei curriculumului care impune centrarea educației pe finalități de sistem și de proces construite la nivelul interdependenței cerințe psihologice (competențe) – cerințe sociale (conținuturi de bază validate de societate); metodologia proiectării curriculare a planului de învățămînt care creează premisa realizării unor programe și manuale școlare/universitare de calitate. În raport de tipurile de curriculum valorificate, Curriculumul Național are un caracter: formal (cu deschideri spre nonformal); disciplinar / interdisciplinar (prin promovarea unor arii curriculare); global (integrînd curriculumul: general, de profil, specializat). |
||||||
Cuvinte-cheie National Curriculum, educational policy, educational system, paradigm of education |
||||||
|