Curriculumul Național
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
733 14
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-27 14:37
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016.046 (259)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3901)
SM ISO690:2012
CRISTEA, Sorin. Curriculumul Național. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2015, nr. 5-6(93-94), pp. 101-104. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5-6(93-94) / 2015 / ISSN 1810-6455

Curriculumul Național
CZU: 37.016.046

Pag. 101-104

Cristea Sorin
 
Universitatea din Bucureşti
 
 
Disponibil în IBN: 7 august 2017


Rezumat

Curriculumul Național este elaborat prin decizii strategice angajate la scara întregului sistem și proces de învățămînt. Calitatea sa pedagogică și socială reflectă capacitatea factorilor de politică a educației de valorificare a conceptului de curriculum definit ca paradigmă și ca model de proiectare. Din această perspectivă, Curriculumul Național trebuie să valorifice: axiomatica paradigmei curriculumului care impune centrarea educației pe finalități de sistem și de proces construite la nivelul interdependenței cerințe psihologice (competențe) – cerințe sociale (conținuturi de bază validate de societate); metodologia proiectării curriculare a planului de învățămînt care creează premisa realizării unor programe și manuale școlare/universitare de calitate. În raport de tipurile de curriculum valorificate, Curriculumul Național are un caracter: formal (cu deschideri spre nonformal); disciplinar / interdisciplinar (prin promovarea unor arii curriculare); global (integrînd curriculumul: general, de profil, specializat).

The National Curriculum is developed by strategic decisions engaged in the entire system and process of education. Their pedagogical and social quality reflects the ability of education policy makers to valorizes the curriculum concept, defined as a paradigm and as a model of planning. From this perspective, the National Curriculum should valorize both axiomatic paradigm of curriculum that asks an education centered on the finalities of system and process, establish on the interdependence of psychological requirements (skills) and social requirements (basic contents validated by the society), as well as methodology of the curriculum design and of the education plan that creates the premise of achieving qualitative syllabi and school / university textbooks. In relation to the types of curriculum, the National Curriculum can be formal (with openings to non-formal); disciplinary/interdisciplinary (by promoting curricular areas); global (integrating general, profile and specialized curriculum).

Cuvinte-cheie
National Curriculum, educational policy, educational system,

paradigm of education