Conţinuturile curriculare între lexicologie şi lexicul activ
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1162 13
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-06 15:49
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:811.135.1'36 (9)
Probleme generale de didactică și metodică (1190)
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1453)
SM ISO690:2012
COSOVAN, Olga. Conţinuturile curriculare între lexicologie şi lexicul activ. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2015, nr. 5-6(93-94), pp. 36-39. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5-6(93-94) / 2015 / ISSN 1810-6455

Conţinuturile curriculare între lexicologie şi lexicul activ
CZU: 37.02:811.135.1'36

Pag. 36-39

Cosovan Olga
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Disponibil în IBN: 7 august 2017


Rezumat

Prezenţa cîmpurilor lexicale în conţinuturile curriculare la limba şi literatura română, după 15 ani de experienţă la clasă, are cîteva argumente, printre care este corelarea conţinuturilor pe aria curriculară Limbă şi comunicare, perspectiva strategică de abordare a lexicului în diferite clase şi posibilitatea de a cerceta lexicul textului. În ultimă analiză, o abordare consecventă a cîmpurilor lexicale asigură formarea competenţei specifice Organizarea/desfăşurarea/ utilizarea diverselor strategii de învăţare autonomă a limbii, prin observare directă şi exersare.

After 15 years of practice, there would be a number of arguments in favour of the presence of lexical fields in the contents of the Curriculum for Romanian Language and Literature, such as the coordination of subjects in the Language and Communication curricular domain, the strategical perspective of approaches to vocabulary in different grades, and the opportunity for pupils to study the lexis of a text. Eventually it becomes clear that a consistent approach to lexical fields ensures the building of the specific competence Organisation/development/use of various strategies of autonomous language learning, through direct observation and exercise.

Cuvinte-cheie
curriculum, curricular contents, competence, lexical field