Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1224 12 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-03 14:10 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.014.3+37.016.046 (3) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934) |
SM ISO690:2012 GORAŞ-POSTICĂ, Viorica. Reforma curriculară în continuă ascensiune. Secvenţe de cercetare educaţională calitativă . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2015, nr. 5-6(93-94), pp. 3-8. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 5-6(93-94) / 2015 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.014.3+37.016.046 | ||||||
Pag. 3-8 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articol se prezintă secvenţe de cercetare curriculară calitativă desfăşurate pe parcursul elaborării Cadrului de referinţă al Curriculumului Naţional, într-un proiect de anvergură al Ministerului Educaţiei din Republica Moldova, sprijinit de Fundaţia Soros-Moldova. Se insistă pe necesitatea optimizării curriculumului ca document de primă importanţă al politicii educaţionale, încurajîndu-se centrarea învăţării pe elev, crearea unui mediu prietenos şi deschis pentru relaţionare, construirea unor comunităţi dinamice şi flexibile de învăţare, educaţia pentru cetăţenie democratică. În acest context, s-a efectuat o analiză extinsă de nevoi ale tuturor actorilor educaţionali: elevi, părinţi, cadre didactice şi manageriale, angajatori, dar şi oameni simpli din stradă, care pot să ne sugereze idei originale privind şcoala şi cuprinderea acesteia în cadrul curricular. |
||||||
Cuvinte-cheie curriculum, curriculum development, parents, teachers, the Framework of Reference of National Curriculum, curriculum reform, the voice of students, employers and street people |
||||||
|