Reforma curriculară în continuă ascensiune. Secvenţe de cercetare educaţională calitativă
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1224 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-03 14:10
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.014.3+37.016.046 (3)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
SM ISO690:2012
GORAŞ-POSTICĂ, Viorica. Reforma curriculară în continuă ascensiune. Secvenţe de cercetare educaţională calitativă . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2015, nr. 5-6(93-94), pp. 3-8. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5-6(93-94) / 2015 / ISSN 1810-6455

Reforma curriculară în continuă ascensiune. Secvenţe de cercetare educaţională calitativă
CZU: 37.014.3+37.016.046

Pag. 3-8

Goraş-Postică Viorica
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 7 august 2017


Rezumat

În articol se prezintă secvenţe de cercetare curriculară calitativă desfăşurate pe parcursul elaborării Cadrului de referinţă al Curriculumului Naţional, într-un proiect de anvergură al Ministerului Educaţiei din Republica Moldova, sprijinit de Fundaţia Soros-Moldova. Se insistă pe necesitatea optimizării curriculumului ca document de primă importanţă al politicii educaţionale, încurajîndu-se centrarea învăţării pe elev, crearea unui mediu prietenos şi deschis pentru relaţionare, construirea unor comunităţi dinamice şi flexibile de învăţare, educaţia pentru cetăţenie democratică. În acest context, s-a efectuat o analiză extinsă de nevoi ale tuturor actorilor educaţionali: elevi, părinţi, cadre didactice şi manageriale, angajatori, dar şi oameni simpli din stradă, care pot să ne sugereze idei originale privind şcoala şi cuprinderea acesteia în cadrul curricular.

The article presents sequences of qualitative research conducted during the development of the Framework of Reference of the National Curriculum under a recent major project, initiated by the Moldovan Ministry of Education, supported by the Soros Foundation Moldova. It insists on the need to optimize the curriculum as a document of prime importance of education policy, encouraged the student-centered learning, creating a friendly and open environment for relationships, building dynamic and flexible learning communities, education for democratic citizenship. In this context, it performed an extensive analysis of the needs of all educational actors: students, parents, teachers and managers, employers, as well as ordinary people in the street who may we suggest original ideas regarding the school and encompassing it within the curriculum.

Cuvinte-cheie
curriculum, curriculum development, parents, teachers,

the Framework of Reference of National Curriculum, curriculum reform, the voice of students, employers and street people