Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
762 7 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-09-26 22:39 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02:811.135.1'272 (1) |
Probleme generale de didactică și metodică (1190) |
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1453) |
SM ISO690:2012 IONAŞ, Anatol. Aspecte sociolingvistice în Republica Moldova din perspectivă didactică . In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2017, nr. 1(10), pp. 219-224. ISSN 1857-0623. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) | |||||||
Numărul 1(10) / 2017 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636 | |||||||
|
|||||||
CZU: 37.02:811.135.1'272 | |||||||
Pag. 219-224 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Sferele, mediile, condiţiile de funcţionare a limbii determină mediul, tabloul lingvistic într-un stat. Peizajul glotic actual din prepublică impune un şir de activităţi cu privire la educaţia lingvistică şi cultivarea vorbirii. Aceste activităţi preconizează probleme de ordin intern şi extern – glotic şi extraglotic. Dacă cele extraglotice trebuie şi pot fi rezolvate de întreaga societate, cele glotice urmează să le rezolve cultura limbii ca ştiinţă filologică aparte. Şcolii îi revine sarcina principală de a fi un cultivator şi un propagator al tezaurului limbii noastre literare. Cunoaşterea fundamentală a gramaticii limbii române e o premisă indispensabilă pentru însuşirea operativă a tuturor obiectelor de studiu, ajutându-i pe elevi să-şi perfecţioneze concomitent gândirea, şi cea intuitivă (artistică), pentru a comunica limpede, clar, nuanţat, colorat. |
|||||||
Cuvinte-cheie sociolingvistică, didactică, educaţie lingvistică, cultivarea vorbirii, dezvoltarea limbajului, comunicare verbală, glotic, extraglotic, instruire preuniversitară, cultură lingvistică, legislație lingvistică |
|||||||
|