Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1146 45 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-03 17:04 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
316.77:378.126 (1) |
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (775) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2526) |
SM ISO690:2012 BUSUIOC, Aliona. Conceptul de competență de comunicare profesională: conținut și structură. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2017, nr. 1(10), pp. 202-211. ISSN 1857-0623. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) | |
Numărul 1(10) / 2017 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636 | |
|
|
CZU: 316.77:378.126 | |
Pag. 202-211 | |
Descarcă PDF | |
Rezumat | |
În contextul mai multor viziuni, noțiunea de competență este abordată din diferite perspective și îi putem atribui cu certitudine trei componente: cunoștințe, abilități și atitudini, în care atitudinea are rolul de a conduce, direcționa, de a aduce argumente și de a obține un rezultat; cunoștințele și abilitățile întregesc competența, pe când competența de comunicare include capacități comunicative obținute de-a lungul vieții și ne propune abilități de a comunica, transmite, de a schimba păreri în diferite circumstanțe, în procesul de manifestări și acțiuni reciproce cu alte persoane, aplicând sistemul de standarde de limbă și vorbire. Această competență de a comunica și un limbaj specific specialității presupune competența de comunicare profesională și include, pe lângă componentele competenței de comunicare, cunoștințe din domeniul respectiv. Competența de comunicare profesională în limbajul medical admite cunoștințe, aptitudini și deprinderi cu referire la limbajul de specialitate; exprimă un domeniu în conformitate cu un nivel bine determinat, în care putem identifica principalele caracteristici ale competenței de comunicare profesională: de a comunica utilizând limbajul de specialitate; de a pune în practică cunoștințele printr-o tratare profesională a domeniului; de a reda și de a explica prin mijloace adecvate conținutul unei comunicări, surse, note, indicații etc.; de a comunica probleme, soluții, informații atât colegilor din echipă, cât și pacienților pe care îi va trata etc. |
|
Cuvinte-cheie competenţă, competenţă de comunicare, competență de comunicare profesională, limbaj medical |
|
|