Conceptul de competență de comunicare profesională: conținut și structură
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1146 45
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-03 17:04
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.77:378.126 (1)
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (775)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2526)
SM ISO690:2012
BUSUIOC, Aliona. Conceptul de competență de comunicare profesională: conținut și structură. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2017, nr. 1(10), pp. 202-211. ISSN 1857-0623.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 1(10) / 2017 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Conceptul de competență de comunicare profesională: conținut și structură
CZU: 316.77:378.126

Pag. 202-211

Busuioc Aliona
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
Proiect:
INTAS Optimisation of Tartaric acid and enonotanines extraction from winery wastes and their utilization for the synthesis of new compounds with biological activity and antioxidant properties
 
Disponibil în IBN: 24 iulie 2017


Rezumat

În contextul mai multor viziuni, noțiunea de competență este abordată din diferite perspective și îi putem atribui cu certitudine trei componente: cunoștințe, abilități și atitudini, în care atitudinea are rolul de a conduce, direcționa, de a aduce argumente și de a obține un rezultat; cunoștințele și abilitățile întregesc competența, pe când competența de comunicare include capacități comunicative obținute de-a lungul vieții și ne propune abilități de a comunica, transmite, de a schimba păreri în diferite circumstanțe, în procesul de manifestări și acțiuni reciproce cu alte persoane, aplicând sistemul de standarde de limbă și vorbire. Această competență de a comunica și un limbaj specific specialității presupune competența de comunicare profesională și include, pe lângă componentele competenței de comunicare, cunoștințe din domeniul respectiv. Competența de comunicare profesională în limbajul medical admite cunoștințe, aptitudini și deprinderi cu referire la limbajul de specialitate; exprimă un domeniu în conformitate cu un nivel bine determinat, în care putem identifica principalele caracteristici ale competenței de comunicare profesională: de a comunica utilizând limbajul de specialitate; de a pune în practică cunoștințele printr-o tratare profesională a domeniului; de a reda și de a explica prin mijloace adecvate conținutul unei comunicări, surse, note, indicații etc.; de a comunica probleme, soluții, informații atât colegilor din echipă, cât și pacienților pe care îi va trata etc.

In the context of multiple visions, the notion of competence is approached from different perspectives and we can certainly attribute to it three components: knowledge, skills and attitudes, in which attitude has the role of leading, directing, bringing arguments and achieving a result; while knowledge and abilities complete competence. In its turn, communication competence includes people’s abilities of communication acquired during their lives, and proposes abilities to communicate, transmit, exchange opinions in different circumstances, during the process of manifestations and mutual actions with other people, applying the system of language and speech standards. The competence to communicate in a language specific to the specialty involves the competence of professional communication and includes, in addition to the components of communication, knowledge competence in the field. The professional communication competence in the medical language admits knowledge, skills and abilities with reference to the specialized language; expresses a field according to a welldefined level in which we can identify the main features of the professional communication competence: to communicate using the specialized language; to apply knowledge through a professional treatment of the field; to reproduce and explain by appropriate means the content of a communication, sources, notes, indications etc.; to inform about problems and solutions both the teammates and to the patients they treat.

Cuvinte-cheie
competenţă, competenţă de comunicare, competență de comunicare profesională, limbaj medical