Psychologists’ self-perception of readiness to provide telehealth interventions in counseling services
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1003 54
Ultima descărcare din IBN:
2022-06-26 20:55
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.9.07:004.738.5 (2)
Psihologie (3362)
Comunicații între calculatoare. Rețele de calculatoare (514)
SM ISO690:2012
MOROZAN, Olga, CHASEK, Chasek. Psychologists’ self-perception of readiness to provide telehealth interventions in counseling services . In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2017, nr. 1(10), pp. 137-146. ISSN 1857-0623.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 1(10) / 2017 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Psychologists’ self-perception of readiness to provide telehealth interventions in counseling services
CZU: 159.9.07:004.738.5

Pag. 137-146

Morozan Olga, Chasek Chasek
 
University of Nebraska at Kearney (UNK)
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 24 iulie 2017


Rezumat

There is an increased interest in using Telehealth in counseling services. However, the counselors still hesitate to embrace the online delivery of psychotherapy, worrying about the difficulties in approaching the crisis intervention and the client’s cyber security issues. This article summarizes the results of a study conducted by a team of researchers from the Tiraspol University and the College of Education and the Department of Counseling at the University of Nebraska at Kearney outlining the attitudes, knowledge and skills of future and current counselors/mental health practitioners essential in providing Telehealth services.

Există un interes vădit pentru consilierea psihologică online sau Telehealth, care trezește la psihologi o serie de incertitudini cu privire la eficicacitatea sa în abordarea problemelor de securitate cibernetică. Articolul prezintă rezultatele studiului realizat de echipa de cercetători de la Universitatea Tiraspol și Departamentul Consiliere și Psihologie Școlară a Univeristății din Nebraska din Kearney, SUA, și identifică nevoile, cunoștințele, atitudinile și priceperile esențiale, necesare în practicarea serviciilor de consiliere online de către viitorii și actualii psihologi.

Cuvinte-cheie
Telehealth, rural population,

web/computer-based counseling, psychological/mental health practice, counselors’ needs and concerns, training areas