Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1522 20 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-09-16 22:19 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016.046:821.135.1 (2) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3826) |
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2083) |
SM ISO690:2012 ŞCHIOPU, Constantin. Educația literar-artistică a elevilor vs. Domeniile de competențe curriculare: abordare necesară. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2017, nr. 1(10), pp. 21-29. ISSN 1857-0623. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) | |
Numărul 1(10) / 2017 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636 | |
|
|
CZU: 37.016.046:821.135.1 | |
Pag. 21-29 | |
Descarcă PDF | |
Rezumat | |
În articol sunt analizate mai multe opinii referitoare la obiectivul-cadru al receptării literaturii în școală. Autorul susține ideea că în formularea obiectivului-cadrul al studierii literaturii ca disciplină școlară trebuie să se țină cont de faptul că, spre deosebire de alte forme ale cunoaşterii umane, literatura este o ramură a artei, ce valorifică funcţia expresivă a limbii. În continuare, este analizat curriculumul de Limba și literatura română, scoțându-se în evidență mai multe lacune, ce contravin conceptului de educație literar-artistică: substituirea sintagmei „educație literar-artistică” cu „cultură literar-artistică”, slaba fundamentare din punct de vedere epistemologic a domeniilor de competențe, absența, din cele opt domenii, a competenței artistic-estetice, introducerea în curriculum a conceptului de subcompetență etc. În concluzie autorul remarcă necesitatea revizuirii curriculumului, în primul rând, din perspectiva tipologiei competențelor, a excluderii din uz a noțiunii de subcompetență. |
|
Cuvinte-cheie educaţie literar-artistică, competenţă, receptare, literatură, curriculum, obiectiv-cadru, cultură literar-artistică |
|
|