Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
998 46 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-11-17 13:46 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
316.6+37.015.3 (6) |
Psihologie socială (960) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3884) |
SM ISO690:2012 CREANGĂ (DAVIDESCU), Elena. Semnificații ale competenței de relaționare în context pedagogic și social. In: Univers Pedagogic, 2017, nr. 1(53), pp. 93-99. ISSN 1811-5470. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | |||||||
Numărul 1(53) / 2017 / ISSN 1811-5470 | |||||||
|
|||||||
CZU: 316.6+37.015.3 | |||||||
Pag. 93-99 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
În acest articol intenționăm să evidențiem domeniul de studiu al competenței de relaționare din perspectiva psihologiei sociale. Menționăm că, în pofida numeroaselor cercetări teoretico-experimentale și a imensului material faptic acumulat, nu dispunem încă de o definiție închegată, exhaustivă și unanim acceptată a competenței de relaționare. Competențele de relaționare cuprind toate formele comportamentale care trebuie stăpânite pentru ca un individ să fie capabil de a interacționa constructiv cu oamenii din jur, pe bază de colaborare, să participe eficient și constructiv la viața socială și să rezolve conflicte. Ca rezultat al analizei opiniilor mai multor cercetători în domeniu, am identificat competența de relaționare, ca fiind o componentă a competențelor sociale, din care derivă competențele profesionale. |
|||||||
Cuvinte-cheie relaţie, relaționare, interacţiune, influenţă, personalitate, comunicare, competență de relaționare, atitudine, comportament, abilitate, capacitate, deprindere |
|||||||
|