Persistența motivațională a comportamentului cadrului didactic
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1047 39
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-17 11:14
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.132 (64)
Educație (14324)
SM ISO690:2012
NAGNIBEDA-TVERDOHLEB, Tatiana. Persistența motivațională a comportamentului cadrului didactic. In: Univers Pedagogic, 2017, nr. 1(53), pp. 70-73. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1(53) / 2017 / ISSN 1811-5470

Persistența motivațională a comportamentului cadrului didactic
CZU: 371.132

Pag. 70-73

Nagnibeda-Tverdohleb Tatiana
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 20 iulie 2017


Rezumat

Articolul respectiv abordează problema motivării cadrelor didactice într-un context postmodern al formării continue. Motivația reprezintă componenta energetico-direcțională a potențialului de învățare al cadrului didactic, ea nu trebuie considerată și interpretată ca un scop în sine, ci pusă în slujba unor performanțe. în procesul de formare continuă un rol aparte îl au motivele de realizare, deoarece profesorii motivați de această trebuință încearcă să atingă standarde de excelență. Una din teoriile de bază ale motivării cadrului didactic pentru formare continuă o considerăm cea formulată de F. Herzberg, numită „teoria celor doi factori” sau teoria bifactorială, cu două categorii de factori: factorii de menținere și factorii de dezvoltare sau factorii motivaționali. Se constată că anume factorii de dezvoltare conduc spre motivare și satisfacție.

This article addresses the problem of motivating teachers in a postmodern context of training. Motivation is energetic-directional component of the learning potential of the teacher; it should not be considered and interpreted as an end in itself, but in the service of performance. In the process of training special roles have reasons of achievement because of this need motivated teachers are trying to achieve standards of excellence. One of the basic theories of motivation for training the teachers we consider to be that one formulated by F. Herzberg called “theory of two factors” or the bifactorial theory, with two sets of factors: maintenance factors and development factors or motivational factors. It appears that certain growth factors lead to motivation and satisfaction.

Cuvinte-cheie
motivare, dezvoltare, formare continuă, performanţă, optim motivațional, factori de dezvoltare,

postmodern,

motive de realizare, factori de menținere