Analiza corelației dintre cultura organizațională și indicatorii de performanță
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1013 82
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-22 23:35
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
005.73:005.216.1 (1)
Management organizațional (OM) (145)
Agenți manageriali. Mecanisme. Măsuri (100)
SM ISO690:2012
MARCU, Nicu, CÂRSTINA, Silviu Valentin, CRIVEANU, Magdalena. Analiza corelației dintre cultura organizațională și indicatorii de performanță. In: Economica, 2017, nr. 2(100), pp. 116-123. ISSN 1810-9136.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 2(100) / 2017 / ISSN 1810-9136

Analiza corelației dintre cultura organizațională și indicatorii de performanță
CZU: 005.73:005.216.1
JEL: M12, M14, M21

Pag. 116-123

Marcu Nicu1, Cârstina Silviu Valentin2, Criveanu Magdalena2
 
1 Universitatea din Bucureşti,
2 Universitatea din Craiova
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 19 iulie 2017


Rezumat

Mediul economic românesc este, adesea, supus unor schimbări dramatice şi rapide, astfel, că mediul privat resimte din plin aceste turbulenţe. În acest context, companiile private trebuie să se adapteze la aceste schimbări, să fie flexibile şi să migreze de la integrarea externă, adică atenţia asupra clienţilor sau asupra furnizorilor, spre integrarea internă, adică să acorde o atenţie sporită resurselor umane din cadrul companiei. Un prim aspect ar fi dezicerea de concepţiile sterile, conform cărora motivarea extrinsecă este cea mai importantă motivare şi canalizarea atenţiei spre motivarea intrinsecă. În acest sens, companiile moderne caută metode de a se define drept organizaţii flexibile, capabile să preia informaţiile din mediul exterior şi să le transforme în prognoze, precum şi să îmbrăţişeze atât schimbările de ordin structural, cât şi pe cele de ordin mental ca fiind oportune. De aceea, studiul de faţă acordă o importanţă sporită fenomenului de cultură organizaţională, precum şi relaţiei ce se stabileşte între acesta şi performanţa organizaţională.

The Romanian economic environment is often subjected to dramatic and rapid changes, so the private environment is experiencing these turbulences. In this context, private companies need to adapt to these changes, to be flexible and to migrate from external integration, i.e. customer or supplier focus, to internal integration, that is to pay attention to the increased human resources of the company. A first aspect would be detachment from the stellar concepts that extrinsic motivation is the most important motivation and channel its attention to intrinsic motivation. In this respect, modern companies are looking for ways to define themselves as flexible organizations, capable of taking over the information from the outside environment and transforming them into forecasts, as well as embracing both structural and mental changes as opportune. For this reason, the studies attach importance to the phenomenon of organizational culture, as well as to the relationship established between it and the organizational.

Cuvinte-cheie
cultura organizaţională, performanţa financiară, corelaţie,

cultură dominantă, cultură agreată