Eficientizarea metodelor didactice moderne în vederea optimizării activității de predare-învățare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1376 57
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-02 21:07
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02 (1324)
Probleme generale de didactică și metodică (1212)
SM ISO690:2012
POPESCU, Maria, GREBENIUC, Ecaterina. Eficientizarea metodelor didactice moderne în vederea optimizării activității de predare-învățare. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2017, nr. 2(47), pp. 44-56. ISSN 1857-0224.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială
Numărul 2(47) / 2017 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432

Eficientizarea metodelor didactice moderne în vederea optimizării activității de predare-învățare
CZU: 37.02

Pag. 44-56

Popescu Maria1, Grebeniuc Ecaterina2
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Centrul de Excelență în Transporturi
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 12 iulie 2017


Rezumat

In the present paper we analyzed the efficiency of applying modern methods of training and their integration into the "Basis of Legislation". The teaching method is not omnipotent, its effectiveness is caused both by the content of the subject matter and by the teacher's ability to know the conditions and modalities of their application. Modern methodology stimulates the student's flexibility and sociability because he is the pillar, the main actor in the teaching process. Many pre-university education institutions across the globe have adopted various methods that develop effective learning activity, and many researches have confirmed that these methods and techniques can cause dramatic increases in the ability to process and manipulate information, to learn effectively, in an age dominated by information technologies.

În lucrarea dată am analizat eficiența aplicării metodelor moderne de instruire și integararea lor la disciplina ‖Bazele legislației‖. Metoda de predare nu este atotputernică, eficacitatea ei este cauzată atât de conţinutul materiei de studiu cât și de capacitatea profesorului de a cunoaște condiţiile și modalitățile de aplicare a acestora. Metodologia modernă stimulează flexibilitatea și sociabilitatea elevului, deoarece el este pilonul, actorul principal în procesul didactic. Multe instituții de învățământ preuniversitare de pe tot globul au adoptat diverse metode care dezvoltă activitatea de învățare eficientă, iar multe cercetări au confirmat faptul că aceste metode și tehnici pot determina uluitoare creșteri ale capacității de a procesa și manipula informații, de a învăța eficient într-o eră dominată de tehnologiile informaționale.

Cuvinte-cheie
proces instructiv-educativ, metode de predare, elevi, activitatea didactică, învăţare eficientă,

eficientizarea procesului didactic, învățarea centrată pe elev