Incluziunea studenților cu dizabilități în instituțiile de învăţământ superior din Republica Moldova
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1065 16
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-25 18:57
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.1-057.87-056.2(478) (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2576)
SM ISO690:2012
MAXIMCIUC, Victoria, PÂRVAN, Mariana. Incluziunea studenților cu dizabilități în instituțiile de învăţământ superior din Republica Moldova. In: Revistă de știinţe socioumane , 2017, nr. 1(35), pp. 46-52. ISSN 1857-0119.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revistă de știinţe socioumane
Numărul 1(35) / 2017 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X

Incluziunea studenților cu dizabilități în instituțiile de învăţământ superior din Republica Moldova
CZU: 378.1-057.87-056.2(478)

Pag. 46-52

Maximciuc Victoria, Pârvan Mariana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 29 iunie 2017


Rezumat

În prezent, realizarea drepturilor la educație a persoanelor cu dizabilități, în Republica Moldova, constituie o problemă dificilă. Printre cele mai mari impedimente ar putea fi menționat accesul limitat la instituțiile de învățământ superior, lipsa metodelor de predare și evaluare adaptate conform cerințelor educaționale speciale. Studiul realizat reflectă probleme din domeniul incluziunii studenților cu dizabilități și propune unele soluții.

Currently, the realization of the right to education in persons with disabilities in both general education and higher education is currently a difficult task for the Republic of Moldova. Among the most pressing issues faced by people with disabilities could be mentioned limited access to higher education institutions, study methods and techniques still not being sufficiently adopted to for these specific categories of learners. Problem industry survey reflects inclusion of students with disabilities and proposes some solutions.

Cuvinte-cheie
incluziune, dizabilitate, cerinţe educaţionale speciale