Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
977 46 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-22 03:36 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
070 (593) |
Ziare. Presă. Jurnalism (561) |
SM ISO690:2012 GUGULAN, Maria. Convergența mass-mediei ca proces: abordări conceptuale. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Sociale), 2017, nr. 3(103), pp. 30-35. ISSN 1814-3199. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Sociale) | ||||||
Numărul 3(103) / 2017 / ISSN 1814-3199 /ISSNe 2345-1017 | ||||||
|
||||||
CZU: 070 | ||||||
Pag. 30-35 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În ultimii ani, drept urmare a dezvoltării tehnologiei digitale, convergența media s-a impus ca un curent dominant în jurnalism. Aceasta este definită de numeroși cercetători ca proces inovator care presupune o abordare nouă a selectării, producției și difuzării de știri, prin utilizarea tuturor tipurilor de media accesibile. Cu toate acestea, nu există o definiție agreată universal a acestui fenomen, devenind asfel un concept cu semnificații multiple. Unii cercetători au descris convergența ca amestec între mass-media și industriile telecomunicațiilor și computerelor, alții conceptualizează con-vergența ca proces în continuă evoluție, care depinde de capacitatea jurnaliștilor de a se adapta noilor schimbări. Cert este ca fenomenul convergență modifică relația dintre tehnologie, industrie, piețe, genuri existente, precum și logica operațională a instituțiilor mass-mediei și cea prin care consumatorul tratează informațiile. |
||||||
Cuvinte-cheie convergenţă, mass-media, proces, tehnologie digitală, jurnalism convergent, redacţie convergentă, concept, jurnalism tradițional |
||||||
|