Etape şi reprezentări acţionale în valorificarea discursului didactic în formarea iniţială a profesorului
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
889 16
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-05 16:31
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.12:82-5 (1)
Educație (14220)
Literatură (3493)
SM ISO690:2012
OHRIMENCO (BOŢAN), Aliona. Etape şi reprezentări acţionale în valorificarea discursului didactic în formarea iniţială a profesorului. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2017, nr. 5(105), pp. 79-84. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(105) / 2017 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Etape şi reprezentări acţionale în valorificarea discursului didactic în formarea iniţială a profesorului
CZU: 371.12:82-5

Pag. 79-84

Ohrimenco (Boţan) Aliona
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 22 mai 2017


Rezumat

Schimbarea concepţiei comunicării pune în mod acut problema educării capacităţii comunicative deopotrivă la cadrele didactice şi la elevi. Prin urmare, pentru a realiza o colaborare profesională eficientă, studentul pedagog trebuie să însu-şească un limbaj adecvat, credibil şi autentic prin apelul la elementele discursului didactic, ce se exprimă prin compe-tenţa discursivă. În cele ce urmează prezentăm un studiu teoretic vizavi de reprezentările acţionale în valorificarea dis-cursului didactic în formarea iniţială a profesorului. Cercetarea realizată îşi propune elaborarea unei Strategii de formare a valorilor discursive în activitatea pedagogică.

The changing of communication' concept place acutely the problem of communicative skills, both to teachers and pupils. In order to achieve effective professional collaboration, the student teacher has to acquire an appropriate, credible and authentic language by calling elements of didactic speech, expressed by discursive competence. The following presents a theoretical study regarding the steps and action representation to teaching didactic discourse in initial teacher training. The research aims to develop a training strategy of discursive values.

Cuvinte-cheie
discurs didactic, comportament discursiv,

design discursiv, faze de proiectare a discursului didactic (propedeutica, proiectarea DD, dezvoltarea conţinutului, susţinerea prealabilă, difuzarea DD, asigurarea feedback-ului), valori discursive, autoeducaţia competenţelor discursive