Modelul formării competențelor studenților prin situații didactice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1040 16
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-12 18:27
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.126:37.02 (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2533)
Probleme generale de didactică și metodică (1190)
SM ISO690:2012
BLEANDURĂ, Nicoleta. Modelul formării competențelor studenților prin situații didactice. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2017, nr. 5(105), pp. 56-64. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(105) / 2017 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Modelul formării competențelor studenților prin situații didactice
CZU: 378.126:37.02

Pag. 56-64

Bleandură Nicoleta
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
Disponibil în IBN: 22 mai 2017


Rezumat

Scopul principal al instruirii universitare bazate pe abordarea prin competenţe constă în formarea la student a competențelor necesare pentru a trata cu succes situațiile din viața profesională. Situația este astfel crucială în procesul de formare a competențelor. În articol este prezentat şi descris modelul procesului de formare a competențelor viitorilor profesori de informatică prin situații didactice. Sunt descrise teoriile care au stat la baza dezvoltării modelului. Este prezentată atât structura logică, cât şi temporală a procesului. În final se face o analiză a factorilor ce apar în procesul de utilizare în practică a modelului elaborat.

The main purpose of the university training, set up on competence based approach is to form competent students who can successfully solve professional life situations. The situation is crucial in this regard. The article presents the model of the competence development process through didactical situations of the future teachers of informatics. The theoretical foundations that directed the development of the model, as well as the the logical and temporal structure of the process are described. Finally, an analysis of issues appearing during the practical use of the model is made.

Cuvinte-cheie
model,

competențe, situație didactică, învăţare, integrare, adaptare