Impactul, interferenţele şi valoarea inteligenţei emoţionale în asigurarea succesului profesional al cadrelor didactice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
849 55
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-24 20:43
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:371.134 (1)
Probleme generale de didactică și metodică (1201)
SM ISO690:2012
RUSU, Elena. Impactul, interferenţele şi valoarea inteligenţei emoţionale în asigurarea succesului profesional al cadrelor didactice. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2017, nr. 5(105), pp. 40-44. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(105) / 2017 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Impactul, interferenţele şi valoarea inteligenţei emoţionale în asigurarea succesului profesional al cadrelor didactice
CZU: 37.02:371.134

Pag. 40-44

Rusu Elena
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 22 mai 2017


Rezumat

Inteligenţa emoţională este considerată un predictor de încredere al succesului profesional, oferind mai multe opor-tunităţi în adaptarea socială, perceperea corectă a emoţiilor, luarea deciziilor, stabilirea şi menţinerea relaţiilor interper-sonale pozitive, integrarea profesională eficientă. Cadrele didactice cu nivel înalt al inteligenţei emoţionale pot să identi-fice şi să gestioneze corect atât propriile emoţii, cât şi ale celorlalţi. Ele cooperează eficient în cadrul grupurilor de muncă, au o puternică motivaţie intrinsecă, sunt flexibile în comportament, pot evita şi rezolva conflictele ce apar, sunt mai abile şi optimiste. Noutatea şi originalitatea ştiinţifică a investigaţiei rezidă în abordarea fenomenului privind inteligenţa emo-ţională în asigurarea succesului profesional al cadrelor didactice.

Emotional intelligence is considered a trustworthy predictor of the professional success, offering several opportunities in social adaptation, in right perception of the emotions, at taking decisions, in establishing and maintaining positive interpersonal relationships, in efficient professional integration. Teachers with hight level of emotional intelligence can correctly identify and manage their own and others emotions, can cooperate efficiently inside working groups, have a strong inner motivation, are flexible in their behaving, can avoid and solve conflicts, are more skillful and optimistic. The scientifical novelty and originality of the investigation consists in approaching the phenomenon of emotional intelli-gence in guaranteeing professional success of the teachers.

Cuvinte-cheie
inteligenţă, Inteligenţa emoţională, inteligenţa generală, succes profesional, cadre didactice,

interferenţele inteligenţei emoţionale