Percepţiile noii generaţii asupra identităţii şi imaginii Republicii Moldova
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
668 16
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-18 18:43
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
659.4(478) (9)
Publicitate. Informare. Relații cu publicul (382)
SM ISO690:2012
GRIGORAŞ, Maria. Percepţiile noii generaţii asupra identităţii şi imaginii Republicii Moldova. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Exacte şi Economice), 2016, nr. 7(97), pp. 149-155. ISSN 1857-2073.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Exacte şi Economice)
Numărul 7(97) / 2016 / ISSN 1857-2073 /ISSNe 2345-1033

Percepţiile noii generaţii asupra identităţii şi imaginii Republicii Moldova
CZU: 659.4(478)

Pag. 149-155

Grigoraş Maria
 
Universitatea Agrară de Stat din Moldova
 
Disponibil în IBN: 9 mai 2017


Rezumat

Scopul prezentului demers constă în identificarea tuturor elementelor tangibile şi intangibile ce influenţează imaginea de ţară a Republicii Moldova pe plan intern şi extinderea acestora asupra exportului, turismului, gradului de atragere a investiţiilor şi asupra calităţii vieţii, ceea ce impune necesitatea unei repoziţionări a imaginii de ţară în cadrul conjuncturii internaţionale deja existente. Pentru realizarea scopului s-a ţinut cont de următoarele obiective: determinarea şi evaluarea componentelor specifice imaginii de ţară a Republicii Moldova şi necesitatea iminentă a rebrandingului pentru acest stat. Astfel, a fost folosită informaţia operativă privind executarea bugetelor unităţilor administrativ-teritoriale pe ultimii trei ani, şi anume: taxa de aplicare a simbolicii locale şi o anchetă-pilot. Analizând rezultatele cercetării s-a constatat că noua generaţie are o percepţie, mai degrabă, negativă asupra trăsăturilor prezente ale ţării (corupţie, birocraţie, exod de capital uman peste graniţele ţării), toate ţinând de mediul politic, însă au fost determinate şi principii directoare pentru conceperea unui nou brand de ţară.

The purpose of this work is to identify all tangible and intangible elements influencing the image of the Republic of Moldova within the country and their extension on exports, tourism, and the degree of attracting investment and quality of life, as well as the need for repositioning the image of the country in the existing international environment. To achieve the goal, there were considered the following objectives: the determination and assessment of the components specific for the country’s image of the Republic of Moldova and the necessity of rebranding for this country. That’s why we used the operational information concerning the budgets execution of the administrative-territorial units for the last three years, and namely the fee for local symbols use and a pilot survey. Following the results of the research, we can say that the new generation has rather a negative perception of the features characterizing the country (corruption, bureaucracy, exodus of human capital across national borders), all of them concerning the political environment, however there were also defined the guidelines that will help to design a new brand of the country.

Cuvinte-cheie
branding de ţară, imagine de ţară,

cobrandingul produselor şi al locurilor, nomenclatură geografică, rebranding de ţară