Clasamentele internaționale ale universităților: este loc și pentru Republica Moldova?
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1168 7
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-03 13:59
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.014.25(478+100) (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2563)
SM ISO690:2012
CUCIUREANU, Gheorghe, MINCIUNĂ, Vitalie. Clasamentele internaționale ale universităților: este loc și pentru Republica Moldova? In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2014, nr. 4(35), pp. 55-65. ISSN 1857-0461.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”
Numărul 4(35) / 2014 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687

Clasamentele internaționale ale universităților: este loc și pentru Republica Moldova?
CZU: 378.014.25(478+100)

Pag. 55-65

Cuciureanu Gheorghe1, Minciună Vitalie2
 
1 Consiliul Naţional pentru Acreditare şi Atestare,
2 Institutul de Dezvoltare a Societăţii Informaţionale, Î.S.
 
 
Disponibil în IBN: 5 mai 2017


Rezumat

International university rankings have become a tool in the competition to attract students, funding and cooperation partners. This study examines the peculiarities of the most popular international rankings and Moldovan presence therein, in regional and global context. Both places in rankings and methodology were investigated based on public information of offi cial web sites. There is a low visibility of Moldovan universities, mainly due to a poor performance in research and development. In this context, there are proposed immediate and long term actions to improve the performance indicators in the university sector of the Republic of Moldova.

Clasamentele internaţionale ale universităţilor au devenit un instrument în competiţia pentru atragerea studenţilor, fondurilor şi partenerilor de cooperare. Prezentul studiu analizează particularităţile celor mai cunoscute clasamente internaţionale şi prezenţa Republicii Moldova în ele, în context regional şi mondial. Atât locurile din clasamente, cât şi metodologia utilizată au fost cercetate în baza informaţiei publice de pe site-urile web ofi ciale. Se constată o vizibilitate redusă a universităţilor din ţara noastră, condiționată în principal de performanţa scăzută a activităţilor de cercetare-dezvoltare. În acest context, sunt propuse acţiuni imediate şi acţiuni pe termen lung pentru îmbunătăţirea indicatorilor de performanţă în sectorul universitar din Republica Moldova.

Cuvinte-cheie
clasamente ale universităţilor, deschidere internaţională, evaluare, cercetare-dezvoltare, indicatori de evaluare