Controlul intern în instituțiile de prestări servicii medicale publice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
926 27
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-25 18:23
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
614.2:657.6(478) (1)
Organizarea publică şi profesională a sănătăţii (873)
Contabilitate (940)
SM ISO690:2012
FRUMUSACHI, Ludmila. Controlul intern în instituțiile de prestări servicii medicale publice. In: Economica, 2017, nr. 1(99), pp. 123-134. ISSN 1810-9136.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 1(99) / 2017 / ISSN 1810-9136

Controlul intern în instituțiile de prestări servicii medicale publice
CZU: 614.2:657.6(478)
JEL: M 41

Pag. 123-134

Frumusachi Ludmila
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 22 aprilie 2017


Rezumat

Un rol deosebit, în organizarea eficientă a gestiunii unei entități, revine controlului intern. În instituțiile de prestări servicii medicale publice, tehnica acestui control rezidă în specificul activității instituțiilor în cauză și este determinată de Standardele Naționale de Control Intern în Sectorul Public. Sistemul de control intern în instituțiile de prestări servicii medicale publice are capacitatea de a analiza efortul întregii instituții pentru realizarea obiectivelor propuse, de a semnaliza permanent disfuncționalitățile și abaterile de la calitatea serviciilor medicale și de a lua, în timp util, suficiente măsuri corective în vederea înlăturării problemelor sesizate. În acest sens, managerii sunt obligați să analizeze și să redimensioneze sistemul de control intern ori de câte ori survin modificări substanțiale în structura organizatorică.

Internal control has a special role in the efficient organization of the entity’s management. The components of this control in the institutions of public health service are determined by the specific character of these institutions and National Standards of Internal Control in the Public Sector. The system of internal control in the institutions of public health service has the capacity to canalize the effort of the whole institution for the achievement of proposed objectives, to signalize permanently the dysfunctionalities about the quality of medical services and the deviations and to operate timely corrective measures for eliminating the noticed problems. In this regard the managers are obliged to analyse and to resize the system of internal control when in the organizational structure appear substantial changes.

Cuvinte-cheie
control intern, audit intern, management financiar, Consiliul Calității, servicii medicale, sector public,

Standarde de control intern